Verblijf in Sant Pere Pescador.

Spanje, Sant Pere Pescador

Om 08.00 uur kon het weer nog alle kanten op, maar toen ik opstond was het weer stralend blauw en bijna geen wind meer.
Camping Las Palmeras is een vrij grote camping; groter dan ik zelf uitgezocht zou hebben. Meer dan 300 staanplaatsen.
Maar deze camping is mij speciaal aanbevolen door kampeervrienden die van het goede leven houden. Dan moet het toch goed zijn?
Ik mocht zelf een plaatsje uitzoeken en mijn keus viel direct op plaatsje acht. Maar volgens het, Nederlands sprekende, Spaanse meisje kon ik beter de plaats daarnaast nemen, nummer negen. Maar plekje negen had te lage bomen dus toch maar op plek acht gaan staan.
Een plek achter de receptie en winkel; voor het toiletgebouw en opzij van het restaurant en verwarmde zwembad. Alles binnen 20 meter!
Zeer voorzichtig kon ik tussen en onder de takken van de bomen rijden zonder schade.
Als ik het goed bedacht heb, is er de hele dag zon op mijn terras en heb ik vrij zicht op de receptie en komende en gaande gasten.
En het lijkt dat mijn schotel net op die plek genoeg ruimte heeft om omhoog te gaan. Alleen kan hij wel ronddraaien?

Alles heeft goed uitgepakt.
In één keer beeld en de hele dag de zon zonder schaduw op mijn terras. Zelfs te heet, de luifel zal dus uitmoeten.

De camping is goed bezet; vreemd als je nagaat dat ik gisteren veel gesloten campings heb gezien langs de Costa Brava. Hier blijven ze open tot 27 oktober.
Op de camping valt het niet op dat ze zo groot is. Goed, ruim opgezet met veel groen en bomen op kleine veldjes.
En met een mooie winkel waar ze zelfs vlees (verpakt) verkopen en zelf de broodjes (af)bakken.

Een minpunt is het restaurant.
Gisteravond rook je al van verre dat frituren één van hun favoriete bezigheden is. Binnen blijkt dat je in de helft van het restaurant gewoon mag roken en dat bijna alle tafels zijn bezet.
De menukaart bevatte geen verrassingen, alleen de snelle gerechten en niet voordelig.
Mijn keus was schnitzel. Twee stukken vlees uit de frituur. Die hadden daar lang genoeg ingezeten om alle leven eruit te jagen. De smaak trouwens ook.
Samen met frietjes (genoeg voor vier dagen) en een krop sla. Aangemaakt met een ondefinieerbare saus met bovenop een plak onrijpe tomaat.
En apart in een mand een half stokbrood.
Ook de omringende tafels kregen de bomvolle borden en mand stokbrood. Niet de kwaliteit maar de kwantiteit bepaalt de norm hier.

Later bleek dat er een bord hing met menu’s van de dag. Niet te zien vanaf mijn tafeltje en uitsluitend in het Spaans. Niemand die je daar attent op maakt. Ik mis mijn restaurant en de bediening van vorige week wel.

Om 13.30 uur kwam een bekende VW met caravan de poort binnenrijden.
Tom en Marianne, die mij deze camping aangeraden hebben.
Een hartelijk weerzien wat later op de dag een vervolg zal krijgen tijdens het Happy Hour.
Het werd trouwens veel later want ze vroegen of ik wilde blijven eten. Even snel iets warmers aangetrokken en genoten van lekkere krabbetjes van de BBQ. Tot tien uur (?) buiten blijven zitten en toen naar bed.

Donderdag 4 oktober 2018.
Opgestaan om 10.00 uur. Even snel de mail doorgekeken (leuk weer een verslag van Tom en Marianne) en onder de campingdouche gegaan.
Ruim met bankje en goede afscherming om je spulletjes droog te houden.
En het belangrijkste: een hele hete douche met harde straal en mengkraan.

Vanochtend zou ik meegaan op boodschappenjacht in de drie supermarkten die de omgeving rijk is. Maar sinds acht uur vanmorgen doet mijn blaas vervelend en moet ik vaak plassen. Dus thuisblijven in de buurt van een toilet.
Om twaalf uur terug bed ingegaan voor een vroege siësta tot twee uur.

In de namiddag is Tom langs gekomen om naar de keukenla te kijken. Met veel geduld is het hem gelukt om een dwarsliggend mes weer in het gareel te krijgen. Ik kan dus weer bij al mijn bestek.
Ook de lade van de camper voor de tankdop heeft Tom weer op gang gekregen. Nu kan hij weer open, maar het luik voor de tankdop is nu eenmaal gezaagd. Wel jammer van de schade.

’s Avonds weer bij Tom en Marianne gegeten. Kip in het pannetje. Lekker, bedankt Marianne.
Om 21.15 uur terug in mijn campertje en voetbal gekeken op RTL7. Chelsea tegen Videoton FC (Hongarije) voor de Europa League. Tegenvallend.

Vrijdag 5 oktober 2018.
Ook vandaag weer blauw. Wekker ging om half twaalf en na de ochtendkoffie onder de douche.
Een beetje lummelen en toen kwamen Tom en Marianne me halen voor de lunch. Net buiten het dorp een groot en druk restaurant.
Drie-gangen menu’s voor €11 incl. wijn, water en koffie.
Veel keuze en ik heb mosselen vooraf, gegrilde garnalen als hoofdgerecht en een stuk meloen als dessert gekozen. Zeker niet verkeerd.
Ook Tom en Marianne hebben lekker gegeten; voor herhaling vatbaar.
Daarna hebben we een sightseeing door de omgeving gemaakt. Diverse plaatsjes bezocht die allemaal uitgestorven waren (siësta).
Om 16.00 uur weer terug op de camping na een leuke middag. Bedankt Tom en Marianne.

Zaterdag 6 oktober 2018
Een zonnige dag welke ik bijna geheel in bed heb doorgebracht. Voelde me absoluut niet lekker en liggen en slapen bleek goed te helpen.

Ik ben van plan om hier nog even te blijven, maar er gebeurt niets zodat ik ook niets te schrijven heb. Dus weer even stilte.

Oh wat leuk dat Tom en Marianne ook op de camping kwamen. Dat is altijd gezellig. En dat je mee mocht eten. Veel plezier nog.