Nog steeds in Villasimius

Italië, Crabonaxa

Opnieuw volop blauw, geen wind. Vroeg opgestaan; de Belgische overburen met hun twee grote campers zijn al vertrokken en de buurvrouw komt thuis met de boodschappen. Voor ik wakker was al op de scooter gestapt. Vandaag wil ik brood! En dat is gelukt. Niet zo’n mooie ciabatta (uitverkocht) maar broodjes (rozetten). Brood wordt nog steeds per gewicht verkocht, €3,20 per kilo. Broodje was 106 gram, dus €0,34. Meestal is het alleen korst en geen brood maar dit was een goed smakelijk broodje met verse ham.
Buren met de mopshond zijn ook weg. Scheelt een boel geblaf. Niet van dat hondje, maar alle honden die langsliepen blaften en gromden naar dat beestje. Het was dan ook een lelijk mormel.
In de namiddag met de scooter op pad geweest. Eerst het verlengde van de campingweg. Die liep na een paar kilometer dood. Dan maar de andere kant op naar Villasimius. Ook nu alle winkels open zijn een doods dorp. Zelfs de ijssalon kon me niet bekoren. Weer geen gelati vandaag.
Terug op de camping eerst een Wifi Card gehaald. Kreeg ik weer voor niets ondanks dat er €2.00 op gedrukt staat.
Nieuwe buren, een witte Italiaanse Laika. En zoals alle Italianen luidruchtig. De tv-schotel stond al overeind voor de camper stil stond, en de tv natuurlijk op behoorlijk volume. Telefoneren is ook een hobby van ze. Dat ze een telefoon gebruiken, begrijp ik niet. Ze schreeuwen zo hard in dat ding dat die volgens mij overbodig is.
Vanavond uit eten. Eerst naar het restaurant net buiten de camping. Goede recensies. Voor de lunch wel leuke gerechten maar ’s avonds gewoon een pizza-restaurant.
Dan maar naar het restaurant van de camping, helemaal op het einde. Natuurlijk met de scooter. Om 19.45 uur de enige klant.
Reepjes vlees met rucola en schaafsel van Grana kaas. Best lekker. Rode wijn en espresso met grappa toe. Het leven is goed. En vanaf 20.30 uur werd het best nog druk.

Zondag 28 mei 2017
Alweer blauw met frisse wind. Vandaag geen vers brood, zondags gesloten. Veel campers weggegaan waaronder de Duitse buren die dezelfde dag als ik zijn aangekomen. Vandaag de camper opgeruimd, afgewassen e.d. want in de tijd die ik hier stilgestaan heb, heb ik er weer een zooitje van gemaakt.
De Italiaanse buren hebben de hele ochtend ruzie gemaakt. Schreeuwen, uitschelden, echt niet leuk.
Tot er bezoek kwam toen was het over. En kwam de buurman met een schaaltje fruit wat zijn dochter had meegenomen. Bericht gekregen van de staatsloterij. Niets gewonnen in de extra trekking. En natuurlijk naar de ontknoping van de giro gekeken. Bravo Tom Dumoulin!!!!!!!

Morgen ga ik weer verder en dus scooter weer in de garage gedaan. Zodra de Italiaanse buurman merkte wat ik van plan was, kwam hij direct helpen. Samen een fluitje van een cent.

In de loop van de dag is de wind verdwenen. Tot 20.00 uur buiten blijven zitten. Toen het ontbijt van vanmorgen gegeten. Juist, toast met zacht gekookte eitjes.

Lees je verslagen met veel plezier! De Italianen heb je kleurrijk beschreven Haha! Geniet verder. Groetjes Anja