Naar het noorden.

Zwitserland, Basel

Verslapen en wakker geworden met sluierwolken. Wel warm. Foto’s gemaakt van hetzelfde onderwerp met zes lenzen met verschillende brandpunten. Vind ik leuk om zo het verschil te (laten) zien.
In de haven geluncht. Fritta Calamari. Lekker en veel. Minstens twee inktvisjes voor niets overleden. Daarna een laatste rondrit door Varazze gemaakt voor ik koers zette naar de Coop voor nog een paar flesjes Campari.
’s Middags siësta in afwachting van het voetbal; helaas heeft België het niet gered.

Woensdag 11 juli 2018.
Om 09.00 uur wekker en vertrokken om 09.40 uur. Wel koffie gezet, niet gedronken. Te nerveus of campertje wel zou starten. Dat is weer geen enkel probleem geweest. Op de boulevard kwam ik Luis nog tegen die op een oud scootertje reed. Heb ik die ook nog gezien.
Over de Autostrada probleemloos naar Zwitserland gereden. Onderweg getankt, 85 liter € 1,54 per liter en Sani gedaan. Grijs en zwart water kwijt en drinkwater weer geheel vol. Koffie gedronken.
De Gotthard bijna zonder in te hoeven houden door gekomen. De andere kant was wel een probleem.
Camper stuk en die blokkeerde rijbaan. Echt hele lange file.
In Duitsland aangekomen om 16.15 uur en doorgereden tot Autohof in Hartheim, dichtbij Weil am Rhein. Gevonden om 16.45 uur en gestopt voor een halve liter en een broodje worst.
Ik stond daar wel leuk en gekeken of ik TV ontvangst had. Geen probleem (nog de laatste 500 meter van de Tour gezien) en besloten om hier vannacht te blijven. Een klein Nederlands campertje verstopte zich achter me en blijft ook staan vannacht. Straks Kroatie-Engeland kijken.
’s Avonds laat zijn er nog diverse campers bijgekomen en een caravan. Ook Duitse kleine vrachtwagentjes bleven slapen.
Aangekomen om 16.45 uur en 532 Km gereden.

Duidelijk van de getoonde foto's, we gaan morgen naar Nijmegen. Marike 4x30km en ik ga de verzorging doen!