Uitrusten aan de Middellandse Zee.

Italië, Savona

Zondag 14 juni 2015
Weer slecht geslapen, maar toch om 08.00 uur opgestaan. De buren uitgezwaaid die geholpen hebben met mijn stoel. Ik ga straks ook, maar ik ben niet in orde. Overgeven voor ik iets gegeten of gedronken heb. Om 09.00 uur koffie, maar die valt ook niet goed. Dan maar wegwezen met hulp van een buurman, water gelost en geladen, toilet geleegd en betaald.
Navigatie op Savona gezet (zonder tolwegen) en voor ik het wist zat ik op een tolweg. Deze kende mijn navigatie en ook mijn wegenkaart niet. Na 45 minuten ervan af gegaan (schade 14.50€) en gekeken wat mijn navigatie ervan dacht. Dwars door Milaan, dacht ik niet. Zonder navigatie met een verouderde kaart naar het zuiden gegaan. Om 12.00 uur voelde ik mij ook iets beter en een Lidl opgezocht. Op m’n gemakje rondgekeken en afgerekend. Stromende regen buiten. 20 Minuten gewacht maar toch nog zeiknat in m’n campertje beland. Maar inmiddels wel twee croissants gegeten en opgeknapt. Om 15.30 uur had ik er genoeg van en een camperplaats opgezocht. Bestaat niet meer. Op 8 km van de goede weg af een andere camperplaats. Bestaat ook niet meer. Dan maar weer op weg; de navigatie leidt me wel. Helaas, hij had een kortere route, qua kilometers door de bergen gevonden vanaf de plaats waar ik nu was. Werkelijk schitterende natuur en uitzichten. Jammer dat de weg zo smal was en geen vangrail. Op het hoogste punt ook nog dikke mist. En daar stond de hert; hij keek me aan zo van “wat doe jij nu hier”. Maar dat wist ik ook niet.
Kortom om 19.00 uur ben ik na 333 km op een mij bekende bewaakte parkeerplaats in Albissola Marina aangekomen. Een paar boterhammen gegeten en gaan slapen.

Maandag 15 juni 2015
Weer om 08.00 uur op en om 08.25 vertrokken voor de 6,5 km naar camping Vittoria in Savona. Hij keek bedachtzaam, maar de oude baas dacht dat er een plekje voor me was. Tussen de rijen met zeer oude caravans door (ik heb slechts twee luifels geraakt) kwamen we aan de zee en daar was een plekje onder een afdak. Paste maar net (wel 2,5 meter te kort), MAAR IK HEB ZEEZICHT.
Om 12.00 uur met m’n scooter naar Salvatore gegaan en daar geluncht. Iedereen was vertrokken, Luis met z’n zussen naar Milaan de jurken ophalen en Fiora naar de fysio. Nog wat gekletst met Salvatore en voor 16.00 uur weggegaan om de regen te ontlopen. Snel bij de Lidl naar binnen (de aanbiedingen beginnen vandaag) en jawel, stromende regen toen ik klaar was. Zonder jas manmoedig op mijn scooter gestapt en naar de camper gegaan. Omgekleed (inmiddels droog) en de omgeving te voet verkent. Geen restaurant in de buurt. Maar wel een supermarkt. Daar een mooi stukje vlees gekocht (lekkere biefstuk) en ook nog Feta-kaas. Met tomaten, zout, peper en olie een heerlijke maaltijd.

Dinsdag 16 juni 2015
Een of andere gek had de wekker op acht uur gezet. Die snel om zeep gebracht (de wekker) en verder gaan slapen. Blauwe lucht boven zee en toch wel donkere wolken boven land. En jammer genoeg een koude wind. Camping Vittoria is een typisch Italiaanse camping. Een smalle strook grindstrand met dicht op elkaar erg oude caravans en allemaal met grote voortent. Het lijkt meer een caravan-kerkhof dan een camping.

Geen winkel en restaurant. Wel een bar. Voor de douche heb je muntjes, 0,50€, nodig en de (af)wasbakken hebben alleen koud water. Verouderd maar wel schoon sanitair. Electra slechts drie Ampère, WiFi 4€ per dag en stageld 30€ per dag. Ik krijg 5€ korting omdat ik alleen ben. Dus weinig faciliteiten maar wel duur. Er zijn nu slechts zes camper/caravans bewoont.

Naar een bank gereden op geld op te nemen. Moest oversteken dus netjes naar links en rechts en weer naar links gekeken en overgestoken. Liep ik bijna een oud zwart Fiatje 500 omver; had ik compleet overheen gekeken. Alles net goed gegaan en het Fiatje is dus ook nog heel.

’s Middags nog even naar Salvatore geweest. Luis en Fiora waren er ook en even later kwamen er nog twee bekenden uit Nederland erbij. Was even erg gezellig ondanks dat het druk was. Om 18.15 uur weer terug in mijn campertje voor de dagelijkse Campari en daarna een varkenskotelet, gisteren gekocht, gebakken. Met tomaat en Feta-kaas.

Woensdag 17 juni 2015
Slecht geslapen, weer door mijn heup en uitgeslapen. Om 15.00 uur bij Salvatore aangekomen en toen was zijn zusje net weggegaan. Inplaats dat die oen mij dan even belt. Daar nog wat rondgehangen en op de terugreis bij de Ekom supermarkt een gebraden kip gescoord.
Lekker makkelijk eten vanavond. Vrijdag krijg ik Salvatore zijn auto en kan ik zelf naar Genua rijden voor het huwelijk van Melissa en Luca in de kerk. Maar niemand weet in welke straat de kerk ligt. Ja, de kerk van San Bartolomeo in Genua. Die weet toch iedereen te vinden? Op de uitnodiging staat ook geen adres. Het blijven rare jongens die Italianen.

Donderdag 18 juni 2015
Een beetje uitgeslapen en rond twaalf uur naar Salvatore gereden. Een uurtje later kwam Veronica ook langs. Als ik morgen toch de auto heb kan ik het nuttige met het aangename verenigen. Eerst om 13.00 uur zusje ophalen in Varazze en dan Fiora ophalen in Cocoletto, 13.30 uur?

Daarna de kerk zien te vinden in Genua en proberen de auto te parkeren.
Dan ben ik vrij en mag ik foto’s maken bij en in de kerk en op het feest ’s avonds. Want na de kerk rijdt Salvatore weer en brengt me ook ’s avonds naar mijn campertje. Hoop ik. Bij de Ekom een bakje lasagne gescoord. Hoef ik weer niet zelf te koken.
Om 19.30 uur kwam Luis langs en die heb ik terug gebracht naar de bar en de BMW meegenomen naar de camping.

De foto's zijn van de camping Vittoria en de bar La Perla Nero van Luis en Salvatore, beide in Savona.

Hoi Rien, Volgens mij is het weer bij ons nog beter dan bij jou in Italië. Geniet maar lekker en kom weer heelhuids terug.

Marysia 2015-06-20 23:12:30

Wat heb je het toch druk met vakantie vieren. Sterkte voor de rest van de reis en natuurlijk ook beter weer!