Nog steeds in Pozzallo.

Italië, Pozzallo

Wakker geworden, Tom gefeliciteerd per E-mail en uitgeslapen.
Blauw en frisse wind. Rustdag. Poesje zonder staart langs gekomen. Vond kaassnoepjes lekker. Geen zin meer in tonijn, kip ontdooid en ouderwets gefondued. Onderste keukenla is geblokkeerd en nu geen fonduevork. Lastig. Sateprikker werkt minder goed.

Donderdag 31 mei 2018
Uitgeslapen en wakker geworden met strak blauwe lucht en frisse wind.
Ga ik tosti maken, heb ik geen tosti-ijzer. Ik was er 100% zeker van en wist precies waar hij ligt. Niet dus.
Bovenste keukenla uit elkaar gehaald maar niets mee opgeschoten. Kan de helft van mijn bestek niet bereiken.
De koelkist weer bijgevuld met bier, Spa en Campari. Wie drinkt dat toch steeds weer op?
Na vieren met mijn scooter naar het dorp gegaan. Bepaalt niet de kortste weg gevolgd maar toch uitgekomen bij een “Decomarkt”. Mooie vleesafdeling, schnitzels gekocht en beeflapjes voor op de BBQ. Ook een kip voor op de BBQ. Maar bij de broodafdeling verkochten ze gebraden kippetjes, € 2,99. Kokend heet. Mijn kostje is weer gekocht.

Vrijdag 1 juni 2018
Uitgeslapen en wakker geworden met strak blauwe lucht en bijna geen wind.
Een beetje gerommeld en de camper weer reisklaar gemaakt. ’s Avonds de nieuwe BBQ aangestoken, een Cobbs. Klein en maakt gebruik van briketten van geperste kokosnoot.
Dat brandt niet echt, maar gloeit een paar uur. Veel schoner dan houtskool.
Mag je ook gebruiken als BBQ’n met houtskool verboden is, wat in Frankrijk, Spanje en Portugal vaak voorkomt.
Aan het eind komt poesje zonder staart en al eerder verwend streepjespoes kijken. Daarna nog twee streepjespoezen en een pikzwart katertje. Of het niet genoeg is komen er ook nog vier kittens de hoek om. Drie zwarte en een streepje. Wat een beestenboel.
Als iedereen tevreden is kan ik opruimen. Scooter in de garage, dan de stoel maar de BBQ moet wachten. Die blijft nog heel lang heet.

Hallo Rien, het blijft leuk om jouw verhalen en ervaringen te lezen. Zo ook jouw schrijven over eten en drinken. Dit is echter ook zeer belangrijk in het leven. We wensen je nog een mooie voortzetting van jouw trip. We zitten nu nog in Beziers. Donderdag rijden we weer huiswaarts. Groeten Wim en Tony.