Onderweg naar het zuiden

Italië, Genua

De hele avond en zelfs ’s nachts tot 01.45 uur was het een komen van campers.
’s Morgens stonden er 66; allemaal Italianen en volgens de buurman bijna allemaal uit Milaan en Turijn. Komen een weekend naar het strand en zijn zondagavond weer weg.
Eerst maar eens een rondje gelopen om te kijken of ik wel weg kan komen. Maar dat was geen probleem. Ik heb een ander probleem en dat is dat mijn toiletcassette boordevol zit. En dan bedoel ik dus echt boordevol, er kan geen toiletpapiertje meer bij. Misschien kan ik die wel legen bij een tankstation die zo’n bord lozen vuilwater hebben.
Om 09.00 uur vertrek en al snel zo’n tankstation gevonden. Wel de loosgoot voor het vuilwater gezien maar niets voor de cassette. Wel een kraan zo laag bij de grond om het toilet te spoelen. Nog eens goed gekeken en ja, je mag de cassette in het brandschone roestvrije stalen gootje legen. Geen prettig gezicht, maar met een druk op het groene knopje spoelde de goot schoon. En met een tweede druk was er niets meer te zien. Probleem opgelost; ik kan weer naar het toilet. Helaas geen aansluiting voor schoon drinkwater.
Om 10.30 uur gestopt voor koffie en een amandelbroodje(?). En een stokbrood gekocht. Om 13.30 gestopt voor een stokbroodje kaas.
Om 15.00 uur 67 liter diesel getankt op de secundaire weg. Dus even van de Autostrada af. Scheelt 16 cent per liter.
Met pijn in mijn hart Lucca en Siena voorbijgereden. Wil ik zo graag weer eens naar toe. Maar wachten tot ik oud ben en niet zover meer kan reizen.

Ten hoogte van Rome begon het vrijwel direct enorm te regenen. De temperatuur zakte tot 16˚C. Voorbij Rome werd het weer droog en benauwd.
Om 16.00 uur kreeg ik er genoeg van en ben de snelweg afgegaan. De navigatie een plaats laten zoek; bleek 7 Km verderop te zijn.
Mixparking in het plaatsje Palestrina; had er geen goed gevoel over.
Op 1,5 Km was nog een mixparking; deze leek mij beter. Er zijn roltrappen die boven naar het treinstation rollen. Hier kan je de trein naar Rome nemen. NKC sitecode 10968.
Er schijnt vuilwaterlozing te zijn en drinkwatervoorziening. Niet gevonden.
Om 16.30 uur de motor uitgezet en vandaag 575 Km gereden.
Om 18.30 uur begon het enorm te regenen. Om 20.00 uur onder regen gekletter maar gaan slapen.