34e excursiedag Marrakech

Marokko, Marrakesh

Een rustdag, dus uitgeslapen. Wakker geworden om 11.15 uur en gedoucht en thee gedronken. Daarna aan de blog van de afgelopen dagen gaan werken. Ik loop behoorlijk achter. Eerst om 14.00 uur geluncht en daarna maar een pilsje genomen. Echt warm is het. Ik hoorde vertellen 32˚C.
Dus geen weer om in de zon te zitten.
De was weggebracht en die is morgen weer klaar. Droog en mooi opgevouwen.

De dongel is van INWI en dat is geen eigen merk van de Marjane.
Het is een onafhankelijke provider maar heeft nog niet genoeg steunpunten voor internet.
Het beste kan je de dongel van Maroc Telecom aanschaffen; maar dan moet je die eerst zien te vinden en dan moet ook nog de winkel open zijn. En als ze niet uitverkocht zijn heb je geluk!

Met veel moeite de verhaaltjes op het net gekregen, maar foto’s is helemaal niet gelukt.
E-mail ophalen gaat net maar beantwoorden is een andere zaak. Morgen nieuwe pogingen.

Om 19.45 uur met busjes naar een restaurant. Eerst eenvoudig eten en dan een spectaculaire show. Zo is dat aangekondigd. En laat thuis 23.45 uur, maar morgen vroeg weer op voor een andere excursiedag in Marrakesh.

De show was wel aardig, het eten matig. Om 20.00 uur opgehaald en naar een soort Efteling gebracht. Aan ronde tafels voor acht man gezeten, kregen we een fles wijn per twee man. Het voorgerecht was linzensoep (lekker), het hoofdgerecht een half gegrild lam. Echter een zo mager lammetje dat er nauwelijks vlees aanzat. Dan couscous met groenten en kip. Veel groenten, veel couscous en weinig kip. Met veel zoeken vonden we voor ieder een pootje. Toe een enorme schaal met fruit; sinaasappelen, mandarijnen en appelen. En natuurlijk muntthee.
Het advies van de reisleiding had moeten zijn dat je om 18.00 uur gewoon eerst thuis at. Wat je daar kreeg kan je afdoen als dessert.

Dan de show. Veel ruiters te paard met kunstjes en keiharde muziek. Een buikdanseres en muziekgroepen uit geheel Marokko. Maar voor ons klinkt het allemaal hetzelfde. Toch wel een plezierige avond gehad.