Nog steeds in Savona

Italië, Ligurië

Weer verslapen; om 10.10 uur wakker geworden. Niets gemist, somber buiten. Snel douchen, een espresso drinken en kijken of ik dochter zie. Jawel en die vertelde me blij dat ik vandaag kon blijven staan. Morgen misschien ook wel. Scooter uit de camper gehaald en daar was pappa. Vandaag ok, maar morgen weg hoor. Zeker weten? Misschien ook niet. Op de scooter naar Bar La Perla Nera.
Gezellig bijgepraat met Luis en Salvatore en om 15.00 uur terug naar de camper gegaan want een regenbui dreigt. Toch maar even naar de Mercato supermarkt voor de eerste levensbehoeften. Juist, bier, Campari en gegrilde kip deze keer. Nu nog heel heet maar zal straks toch wel in de oven moeten.
Bier drink ik nu door elkaar; Birra Moretti, Peroni en Ichnusa (bier van Sardinië).
Mijn voorkeur gaat uit naar Wartsteiner.
’s Avonds vuurwerk in Vado Ligura. Lag al in bed, maar kon door de bomen langs de camping toch weinig zien. Weinig hoog vuurwerk maar wel veel echt harde klappen.

Zaterdag 24 juni 2017
Grijze lucht en één camper gisteravond laat aangekomen. Ziet er voor mij goed uit; al zaterdag na 11.00 uur en nog heel veel plaats. In de bar kwam ik pappa tegen en die vroeg hoe lang ik bleef. Eén nacht, een week? Alles kan. Door het slechtere weer, geen zon, zijn er veel afzeggingen geweest.
Omdat ik hier al een aantal jaren kom, kennen veel seizoensgasten me. Kreeg ik van het voorjaar nauwelijks een knikje, nu zijn er er gasten die me groeten. Wel leuk. Met vissers gesproken, althans ik luisterde en zij praatten. Want ze spreken natuurlijk alleen Italiaans.
Om 11.30 uur naar de bar gereden; daar was het ook stil. Kreeg van Salvatore een klein bordje pasta? Daar doe ik normaal twee keer mee. Niet alles opgegeten dus. In de bar wel heel erg goed internet. Pindat weer bijgewerkt en de post opgehaald en beantwoord.
Veronica gedag gezegd die langs kwam om Diego (blafbeest) op te halen. Jammer dat ze nog steeds alleen maar Italiaans spreekt.

Zondag 25 juni 2017
Het lijkt wel of de zon schijnt als ik opsta. Een heel zwak zonnetje wat vandaag niet veel sterker is geworden. Van de verwachte drukte is weinig te merken. Ik denk vanmorgen vijf campers naar huis gegaan en niemand bijgekomen.
Hoewel, mijn Zwitserse buren aan de voorkant zouden weggaan maar die staan er nog steeds. Maar ze zijn wel degelijk weg er staat nu een bijna dezelfde camper, ook de lichtblauwe kleur.
Maar weer op mijn scooter naar de bar. Zondag, zon en dus grote drukte; maar dat viel erg tegen. Veel personeel, weinig klanten.
Salvatore had vongele (schelpjes voor in de spaghetti) klaargemaakt en mooie verse Dorade in de oven gebakken. Helaas voor hem, geen enkel bordje verkocht. Zonde van de moeite en van het geld. Om 16.30 uur terug gegaan naar de camping: noch de dochters noch Fiora komen vandaag naar de bar.
Tegen 18.00 uur beginnen de vaste gasten de luifels weer dicht te doen en naar huis te gaan. Morgen weer rustig op de camping.

Maandag 26 juni 2017
Mooi blauw. Zo leeg was de camping in april ook toen ik hier was. Blijf dus nog maar een dagje. In de bar was het ook erg rustig ondanks het mooie weer. Fiora kwam ook nog even gedag zeggen, leuk. Om 15.00 uur terug naar de camper gegaan. Al snel zon verdwenen en om 17.30 uur regent het, maar om 18.00 uur schijnt de zon weer en heb ik nog lang buiten gezeten.

Dinsdag 27 juni 2017
Wakker geworden met knallende koppijn. Eigenlijk wilde ik wel vandaag gaan rijden, maar ben weer gaan slapen. Toen ik opstond was de lucht stralend blauw. Eerst maar een paar pijnstillers en dan een espresso halen.
’s Middags nog even naar de Mercato voor de eerste levensbehoeften, Campari en bier. Maar ook noten, want op Campari en bier alleen kan je niet leven, hoewel….
Tevens “fragole con panna” gekocht. Mijn favoriete toetje sinds wij voor de eerste keer met onze ouders in Italië waren. Dat is ook al meer dan 60 jaar geleden.
Drukkend warm en op het strand wordt de rode vlag gehesen. Ook worden alle ligbedden binnen gehaald. Niet eerder gezien. Een medekampeerder waarschuwt me dat het vannacht zwaar gaat regenen en later in de nacht of ’s morgens vroeg gaat stormen.
Eigenhandig de scooter in de garage gezet en ook meteen de stoelen voordat ik een espresso ben gaan halen.