De eerste dagen op het schip.

Costa Rica, Puerto Limon

Om 09.00 uur ontbeten en gekeken of ik een Windows cursus kon volgen. Er was veel belangstelling; ze stonden zelfs buiten. Ook de andere cursus ’s middags was zo vol. Dus dan maar de boot bekeken. Best groot, veel (trap)lopen, goed voor me. Onvoorstelbaar attent en vriendelijk personeel. Je mag nauwelijks je eigen koffie beker naar de tafel brengen. Maar dat went snel. De consumptie prijzen aan boord vallen me niet mee. Een flesje Grolsch bier kost 6.33$ maar is wel, net zo als het glas, ijs en ijskoud. Die gaan er dus wel. De prijs van Campari is onbekend. Hebben ze niet! Zal ook wel wennen. Vanmiddag naar de kapper geweest; zie er weer netjes uit. Na een matig diner (duidelijk de verkeerde gerechten gekozen) zonder show of iets dergelijks tamelijk vroeg naar bed. Ben nog steeds wel moe van het reizen.

8 januari 2010
Weer een dag op zee. Lekker ontbeten en naar de ochtend Windows cursus geweest, maar wederom volledig overboekt. Bij de receptie gevraagd of de speciale extra’s wel in orde waren (fooien inclusief en 950 $ boordtegoed). Dat klopte en de beloofde flessen sterke drank en champagne zouden alsnog naar de hut gebracht worden. De hut was al in orde gemaakt (bed opgemaakt en schoon gemaakt). Ook vandaag zwaar bewolkt en in de verte regen, maar wel warm, ca. 28 graden. In de middag ging de zon nog schijnen en was het lekker zitten op het dek. Mijn balkon lag in de schaduw. Er kwam, midden op zee, een fregatvogel langs. Die haalde ons met gemak in. Nog nooit gezien zo’n vogel en dus best leuk. Hopelijk komen er meer en heb ik dan mijn camera bij me. Vandaag weer een tour afgezegd wegens te weinig belangstelling. Dat is de 4e al en allemaal natuurexcursies. Wat er nog wel valt te boeken die dag is bepaald niet mijn keus. Jammer! Vanavond galadiner dus in smoking. Ik ben naar de selfservice eetzaal geweest in mijn gewone kloffie en ook nog lekker gegeten. Kleine beetjes van die dingen waar ik trek in had. Is me wel bevallen, maar mis een beetje de aanspraak. In de gewone eetzaal deel ik de tafel met twee Nederlandse echtparen. Eentje erg aardig de ander minder maar wel te pruimen. Vanavond weer op tijd naar bed want morgen de eerste excursie, vertrek om 08.30 uur. En van de dokter moet ik eerst ontbijten.