37e dag

Marokko, Ouarzazate

Om 10.00 uur is de groep vertrokken voor een wandelexcursie naar het dorp Ksar-Ait-Benhaddou. Een oude lemen vestingstad van de Berbers. Ze hebben rekening met me gehouden, want ik heb ze niet weg horen gaan en ben om 10.40 uur wakker geworden. Genoeg gewandeld en dit dorp ligt ook nog tegen en op een hoge heuvel.

Bekaf kwamen ze terug en gaven me groot gelijk dat ik thuis was gebleven. Het was een hele klimpartij met ongelijke trappen. Maar het was wel interessant geweest (bezoek aan o.a. Argania-olie fabriekje en tapijten-weverij) en het huis van de gids van binnen bekeken.

Geluncht met de Belgen. Die bakken vlees tussen de middag met rijst en allerlei groenten.
Ik heb me beperkt tot vlees met rijst en een stukje brood. Was wel heel gezellig. Daar bleek dat Wilfried dezelfde schotel (Teleco Flatsat Easy) te hebben als ik. En zijn schotel was voor zichzelf begonnen. Bij het opbergen was hij eerst plat gegaan en toen gaan draaien naar de ruststand. Daarbij vast gelopen en niet meer draaiend te krijgen. Met behulp van mijn gebruiksaanwijzing heeft hij hem kunnen resetten. Wel eerst een nieuwe zekering gehaald bij me, want zijn voorraad van 5 Ampère zekeringen was op. En ik heb nog een heel doosje.
En Wilfried heeft nu ook beeld van Astra 19.

Het was vandaag weer een mooie zonnige dag en na 17.00 uur koelde het snel af.

Mooie foto's

Geert Jan 2015-03-13 13:41:33

Met plezier weer doorgelezen

Geert Jan 2015-03-13 13:43:42

Wat een mooie kleuren hebben deze fossielen. Nog veel plezier in Marokko.