32e reisdag

Marokko, Marrakesh

Om 07.00 uur opgestaan met bewolkte lucht, thee gedronken en gewacht tot 08.15 uur en de camping mijn elektriciteitskabel kwam bevrijden. Ik kon het wel zelf doen, maar dan past het kastje daarna nooit meer goed dicht. Er was al een andere camper vertrokken, een paar minuten voor me. TomTom kende wederom de coordinaten niet.

Vandaag een lange etappe voor de boeg, 367 Km voornamelijk tolweg.
Eerst precies dezelfde oninteressante weg terug gereden naar Agadir. 95 km heen en 95 mm terug om Tiznit te bezoeken. Kan rustig overgeslagen worden, tisniets.

Ik hou niet van tolweg en ben over de N8 en N9 gereden. Goede wegen, voldoende breed met vluchtstroken (grind) en vaak nieuw asfalt.
Cruisecontrol op 70 Km, dat schoot dus lekker op. Het ging zelfs zo snel dat ik ben afgedwaald. Een klein geel weggetje op de kaart, R212, was een kortere route dan gewoon de N8 blijven volgen en ik had tijd genoeg. Wederom een prachtige weg; eerst door een druk stadje, Imi-n-Tanoute, dan over een echt goede weg. Cruisecontrol weer op 70 Km, maar eerst maar eens geluncht. Inderdaad, een omelet en twee koffie. Kosten 23 Dirham.
Bloeiende bomen, palmen, dorpen, van alles te zien onderweg. Maar ik ga te snel; ik mag niet voor 16.00 uur aankomen. Ondertussen was het echt blauw en warm geworden.

En ja hoor, na 347 Km om 15.00 uur bij de camping. Dus bij het tankstation ernaast maar op het terras gaan zitten. En eerst maar eens een grote tappils besteld!
Besteld ja, maar gekregen niet. Ze schenken in Marokko bijna geen alcohol en de verkoop is ook maar beperkt tot een paar grote supermarkten.
Om 15.15 uur zag ik een camper van ons langs komen maar die reed door, op zoek naar de Marjane.

Om 15.20 uur kwamen kort na elkaar drie caravans van ons langs gereden en reden de camping op!
Oei, die hebben een probleem!!!!!
En inderdaad die zijn erg onheus behandeld door Helma en met minder prettige woorden de camping afgesodemieterd. Zijn nu dus erg boos en dat bevorderd de sfeer niet.
Het parkeerterrein naast de camping liep vol, voor de eerste (voorzichtig) de camping opreed.

De camping is redelijk vol en oud. Het toiletgebouw is vervallen en diverse toiletten werken niet. De warme douches van de vrouwtjes doet het ook niet dus extra druk bij de douches van de mannetjes. Brood kan je bestellen maar volgens mij is dat niet nodig. Wifi bij de receptie en de dongel werkt maar is erg traag.
Op de camping lopen veel pauwen (erg brutaal) en poesjes (erg schuw). Maar een zwart-wit poesje heb ik weten te verleiden met poezen-snoepjes en mag hem nu overal kriebelen. Wel oppassen als je de poezen voert, want de pauwen komen onmiddellijk aanrennen en eten dit op.

Stroom is 10 ampère volgens de receptie en de zekeringen zijn inderdaad 10 ampère. Maar op vier zekeringen zitten zes stopcontanten (een andere kast negen zekeringen en 16 stopcontacten). Dus ik denk dat 10 ampère per stopcontact meestal niet gehaald zal worden.

De foto's bij deze blog horen bij morgen. In Marrakesh zoveel foto's gemaakt!!!!

Je laat je toch zo de camping niet afsturen. Met die reisleiders gaan ik en Geert Jan nooit mee. Ik snap dat de sfeer dan niet leuk wordt. Rien gewoon blijven genieten. Ik vind je verhalen geweldig Rien.

Marike 2015-03-06 22:54:14

wat een reis. ik denk dat jullie met zijn allen Acsi zouden moeten inlichten. Het is een vakantie. Doe het maar wel na de reis;-)) Het weer blijft tegen zitten. Moed houden en je eigen gang gaan waar dat kan. gr.Hanneke