1e reisdag

Nederland, Amsterdam Zuidoost

Na een week van zenuwachtig inpakken, de camper kwam twee dagen te laat vanwege een defecte startaccu, is uiteindelijk alles ingepakt. Dacht ik.
Redelijk op tijd vertrokken, 08.45 uur, maar nog steeds twijfelend over de route. Uiteindelijk toch besloten over Luxemburg te gaan. Route du Soleil, klinkt goed.
Net voorbij Brussel veranderde de natte sneeuw in echte sneeuw en in Luxemburg branden de bordjes glad wegdek max. 60 km. Misschien toch niet de beste route. Tijdens het rijden had ik al bedacht dat ik twee spijkerbroeken in de droger had laten liggen i.p.v. ze in te pakken. Ook het bakje met medicijnen voor de eerste 14 dagen staan nog op het aanrecht, naast het brood en de zak met peren.
Een borensetje, onmisbaar voor de kampeerder, had ik ook niet ingepakt. Misschien toch te snel vertrokken. Om 17.15 uur had ik genoeg van het slechte weer en ben ik na 712 Km gestopt op een Franse camperplaats bij een temperatuur van -2 graden Celcius.

Leuk om te lezen. Herinnert mij aan onze vroegere ervaringen. Oplossing: Aan de hand van de ervaringen van nu het aanleggen van een vaste lijst met (MOGELIJKE) reisbenodigdheden en deze regelmatig actualiseren. Heb er zelf vele jaren plezier van gehad. Spaart tijd en zenuwen voor volgende reizen.