35e excursiedag Marrakech

Marokko, Marrakech

Weer vroeg opgestaan met volle zon. Het belooft weer een warme dag te worden. Om 09.00 uur weggereden met de busjes naar een grote tuin met een hele grote vijver vol karpers.
Verspilde moeite; een eind lopen en je komt uit bij een grote betonnen bassin met vies water. Dat er karpers zitten merk je aan het brood dat je erin gooit. Het verdwijnt ineens.
De tuin bestaat uit een enorm veld met inheemse olijfbomen. Dat is alles.
Dan weer terug lopen in de volle zon. Mijn advies voor toekomstige reizigers is om gewoon in het busje te blijven wachten.

De tweede stop is een bezoek aan de souk met leerlooierij. Leuk, behalve de geur. Je ziet allerlei huiden welke in baden worden gelooid. En je loopt door de souk.

De derde stop is aan de vroegere koraanschool. Een historisch gebouw, mooi bewerkt. Vandaar door de souks met ieder zijn eigen specialiteit. Uiteraard veel leerbewerking en koperslagers, van alles wat. Echt veel gelopen wat nu echt pijnlijk is. Jammer dat we weer werden opgejaagd; geen foto’s maken daar is geen tijd voor. Het is maar een halve dag excursie en om 13.00 uur moeten we naar huis rijden. Maar de langzaamste bepaald het tempo dus de groep is wel blij met me.

Nog even gestopt bij een terras met goede koffie en daarnaast een warme bakker met van alles. Brood, maar ook chocoladebroodjes, tompoezen, koekjes, etc. Ik denk dat iedereen wel wat gekocht heeft. Terug op de camping de airco aangezet en iedereen ligt uitgeput in z’n stoel in de schaduw.

Dit verhaaltje getikt en straks ga ik proberen om foto’s bij de vorige blogs te krijgen.
Maar eerst even op bed gaan liggen en prompt in slaap gevallen. Toen ik wakker werd was de blauwe lucht verdwenen en een windje opgestoken.