Van Avignon naar Saintes-Maries-de-la-Mer

Frankrijk, Nîmes

Slecht geslapen en verslapen. Om tien uur opgestaan en weer in bed gegaan. Voel me niets lekker. Blauwe lucht en lekker warm, binnen en buiten. Waarom zit ik te rammelen van de kou op de bank? Om twaalf uur koffie met ontbijtkoek en weer slapen. Om half vier weer opgestaan en mijn ochtendpilletjes ingenomen. Heb het nog steeds koud.
Maar een Campari genomen en om zes uur gaan eten. Hamburger met uitsmijter en lekkere frietjes. Toch maar een pilsje genomen. Zelfs twee.
Verblijf betaald; vier nachten voor €46,60, bepaald voordelig te noemen.
Om half acht weer in bed.

Vrijdag 6 oktober.

Vannacht is het weer flink gaan waaien. Een koude wind bleek vandaag. Om half tien opgestaan, zelf sani gedaan maar voor mijn campertje lukt het niet. De plek was bezet; en er was een wachtende voor mij; en ik haalde de bocht niet.
Moest eerst de camping uitrijden, dan ergens keren, terug de camping op en in de wachtrij aansluiten. Maar niet gedaan.
De middag voor ik in Avignon aankwam bleven er ineens drie waarschuwingslampjes voor de remmen branden. Vanmorgen brandde er geen enkel lampje. Maar niet teveel remmen vandaag.
Om 10.15 uur op stap onder een blauwe lucht en een felle zon naar een camperdealer redelijk dichtbij. En die had opstapjes; met twee treden maar ik moet met één trede hebben. Gepast maar echt te groot. Adres van een grote camperdealer in Nîmes gekregen. Op de route, dus vooruit. Dit is toch wat ik het liefste doe; over kleine weggetjes door het platteland rijden. Leuker dan op een camping te staan. Net na 12.00 uur bij de dealer aangekomen dus middagpauze.
Geen zin om een paar uur te wachten dus adres van de camping in de Garmin en gaan.
Nog even bij een bakker gestopt voor lekkere koffie met een chocoladecroissant en weer verder. Ook opletten of ik een supermarkt van Leclercq vindt, want die verkopen wormen en maden om te vissen. En natuurlijk blijven uitkijken naar camper/caravandealers.
En ik kwam er twee tegen, maar voor 15.00 uur, dus gesloten.
Voor de zekerheid maar gestopt bij een U-Super want ik wilde nieuwe voorraad vlees en broodbeleg. Ook weer van die grote garnalen gekocht. Maar geen hengelsport, dus geen wormen.
Vlak daarna het Nationale park Le Camargue in. Moet boordevol met wilde paarden zitten en vogels.
Ik heb “wilde” paarden gezien, maar hebben die een bit in? Toch een mooi gezicht. witte paarden.
Camping le Clos du Rhône in Saintes-Maries-de-la-Mer is een grote camping met weinig schaduw. Om binnen te komen moet je een kaartje voor een scanner houden. Dan gaat de boom open. Maar voordat je in de camper zit gaat hij alweer naar beneden, slecht afgesteld. Ik heb daar zo’n hekel aan.
Direct na de ingang sani gedaan. Zo ik kan er weer tegen. Er zijn niet al te grote plaatsen. Insteken in plaats 224 was erg lastig en de Duitse overbuurman stond te schreeuwen en te schelden. Ik kwam te dicht bij het wrak waar hij mee op vakantie was.
En er kon nog best een vloeipapiertje tussen. Hoe harder ik begon te lachen hoe kwader hij werd.
Een andere Duitse buurman hielp me om schadevrij op mijn plaatsje te komen. Aardige mensen en hij bood direct aan om te helpen als de scooter eruit moest.
Om 16.00 uur zat ik aan een pilsje en met een stokbroodje met Brie. Een beetje trek.
Er was geen plaatsje in de zon en uit de wind te vinden. Dus maar binnen gaan zitten. Vandaag gereden 111 km.

Prachtige witte paarden. Mooie foto's.

Marike 2017-10-06 19:30:30

Leuke verslagen maak je Rien! Ook een aantal herkenbare punten. Wij hebben ooit de Maas gevolgd van zuid naar noord. Is en blijft leuk. Succes verder met je nieuwe reistocht en we hopen dat de pijntjes een beetje minder worden. Groet, E&WW

Wim 2017-10-06 20:12:12

Zo te zien ben je qua gezondheid weer boven Jan. Veel plezier nog.

Ilona 2017-10-06 22:23:13

Je lust weer een pilsje en dat is goed. Dan knap je zeker op. Even dan een tip. Ga niet met de boot een toertje maken over de Petit Rhone. Zonde van het geld. Je ziet niets bijzonders. Misschien een reiger, maar die kan je bij ons achter in de sloot ook komen bekijken. (met een pilsje erbij)