Van Veules-les Roses naar Wimereux.

Frankrijk, Wimereux

Al om 09.00 uur opgestaan en al snel vertrokken. Blauwe lucht met donkere wolken. Hopelijk komt daar minder water uit dan de regen die vannacht over de camper is gespoeld. Wat een noodweer. Maar nu is er zon, wel koud: 11˚C.
Al snel een bakker gevonden; wel stokbrood maar de croissants waren uitverkocht. En dat voor tienen.

Weer geprobeerd om zoveel mogelijk bij de zee te komen maar vaak was het “verboden voor campers” naar het strand. En lukte het een keer wel dan waren de parkeerplaatsen gesloten voor >1.90 meter. Vandaag dus weinig foto’s van die mooie krijtrotsen. In het plaatsje Le Tréport lukte het wel om in het centrum te komen. Verbodsbord 3,5 ton genegeerd en na een moeilijke tocht (een paar krappe bochten) in het centrum bij de haven aangekomen. Zelfs een parkeerplaats waar ik gerust en stokbrood met ham gegeten heb.

Na wat omzwervingen wilde ik stoppen op de camperplaats van Boulogne-sur-mer maar het stond daar hutje aan mutje vol. Als alternatief 2,5 km verder naar camping L’Olympic in het plaatsje Wimereux. Vandaag 200 km gereden en om 16.00 uur gesetteld en aan de pils. Snel werken aan Pindat want er is maar internet tot 20.00 uur. Dus niet buiten zitten wat best mogelijk is al kwam de temperatuur vandaag niet boven de 15˚C. Maar ik heb hier een mooie ruime plaats uit de wind en er is een lekker zonnetje.

Hallo Rien, het blijft steeds leuk om jouw verhalen te lezen. Jouw humor is speciaal. De vele plaatsen waar je nu over schrijft daar hebben wij in 2009 met de Camper ook rondgereden. Dat Normandië dat blijft toch een speciale omgeving en aantrekkingskracht hebben. Wij zitten nog steeds in de Zon nabij Malaga. Hier rijden we steeds met een huurauto rond. Voor amper 10, -euro per dag wil ik geen aanhanger met auto vanuit NL hierheen slepen. Rien nog een fijne terugreis. Groeten Wim en Tony.