Laatste dag in Avignon

Frankrijk, Avignon

Grijs met een poging tot zon maar wel een goede temperatuur. Gisteravond waren er wel nieuwe gasten aangekomen, maar vanmorgen zag de camping er echt leeg uit.
Eerst maar eens E-mail ophalen. Leuk, alweer een verslag van Tom en Marianne.
Om elf uur kwam de zon door en de scooter uit de garage gepeuterd. Stuur was gedraaid en hij zat muurvast klem. Toch gelukt. Spiegels erop en hup naar Avignon. Nog wel last van mijn zij, maar het ging goed. De oude stadskern mag je niet in, maar is ook geen pretje met die kinderhoofdjes. Scooter aan een paal gebonden en het centrum in, richting Palais des Papes. Ondertussen al twee keer een toeristentreintje gezien, waar zou die de eindhalte hebben?
Op het grote plein aangekomen kwam het treintje weer langs en stopte om de mensen uit te laten.
Eindhalte en dus ook vertrek gevonden.
Op een terras zitten wachten tot de volgende trein zou vertrekken en een pilsje, kleintje, genomen. Tenslotte was er een vijf in de klok. Het was vijf over twaalf.
Om één uur vertrokken we (€8.-) en het was een leuke rit die veertig minuten moest duren. Veel gezien en het treintje ging als een rups door soms heel smalle straatjes. De totale tijd was zelfs vijftig minuten. Want we zaten achter een vuilniswagen en die moest toch wel heel erg veel bakken legen. Af en toe een stop voor een foto, helaas niet bij een echt mooie ouderwetse draaimolen.
Op hetzelfde terras de dagschotel verorberd, stukje kalkoenborst en stukje kalkoenpoot met een ondefinieerbare saus. Nu met een grote pils.
Met de scooter opnieuw geprobeerd in de stad te rijden, maar je schud helemaal uit elkaar op die keien.
Om 16.00 uur terug op de camping waar ik allemaal nieuwe buren heb gekregen. En de rest van de middag reden nieuwe gasten in file de camping op. Ook veel caravans! Dus weer gezellig druk.
De scooter weer in de camper ging goed tot het laatste stukje. Toen schoten de pijnscheuten door mijn zij. Maar de scooter is binnen.
Ga ik om 19.00 uur eten in het restaurant met uitzicht op de brug, zijn ze aan het sluiten. Mijn Frans is niet best, maar bij “ouvrir tout les soir” had ik me iets anders voorgesteld.
Maar de snackbar is open. Daar maar gegeten.
Een entrecote, goed gebakken met hele hete stevige frietjes. En saus van blauwe kaas! En dat voor €13.-.
Een kwart liter bier om het weg te spoelen en ik ben weer tevreden.
Vandaag geen poesjes gezien maar dat komt omdat bijna alle buren een hond hebben?
Morgenochtend hou ik het hier voor gezien en ga ik naar de Camargue. Een plaatsje zoeken met zon! En onderweg uitkijken naar een "marchepied", opstapje.

Prachtige foto's! Geniet van je verdere avonturen. Groetjes Anja

Anja Arends 2017-10-05 09:29:51

Hallo Rien , een prachtige plaats dat Avignon. 2 jaar geleden hebben we op de camping gestaan vlakbij het centrum. 10 minuten lopen. We kwamen toen terug vanaf Malaga. In het centrum hebben we toen ook lekker gegeten. Het zijn prachtige foto's die we terug kennen. Zo ook die halve brug. Geniet verder van je mooie reis. Groeten Wim en Tony.

Wim en Tony 2017-10-05 10:02:01

Schitterende foto's. Weer erg genieten voor jou maar ook voor ons volgers. Nog veel plezier Rien. xx