Van Etrétata naar Veules-Les-Roses

Frankrijk, Veules-les-Roses

Lekker uitgeslapen en de ochtendrituelen gedaan. Met water lossen ging het een beetje mis. Naast de afvoer en daar stond het afschot de verkeerde kant op. Water liep dus de hele camperplaats over. Om 11.00 uur vertrokken en moeite gedaan om bij de kust te komen. Maar daar hebben de Fransen een stokje voor gestoken. Overal bordjes “verboden vrachtwagens”. OK, maar ook bordjes “verboden campers”. Dat is minder. Maar op één weggetje stond alleen een bord “verboden voor vrachtwagens boven 3,5 ton”
Dat betekent vaak dat de weg smal is, nou dat was ook zo. Ik belandde midden in het dorp aan de zee en kon een paar foto’s maken van de kliffen.

Minder was het dat ik ook een stoeprand geraakt hebt met als gevolg een klapband en een deuk in de stalen velg. Het is de achterband die ik vorig jaar in Marokko ook heb vernieuwd.
Maar ik heb aan elke kant twee achterbanden en ben doorgereden op zoek naar hulp. Eerst naar de doorgaande weg en binnen tien kilometer een garage waarvan de reddingsauto net thuis kwam.

De chauffeur onderschept en gevraagd het op te lossen. Zijn bazin kwam naar buiten met de telefoon en ging ook kijken welke maat band het was. Ze sprong in de auto en ging de band halen.
Zaterdagmiddag om 12.08 uur! De monteur heeft de band er af gehaald (geen krik nodig, de pootjes tillen hem van de grond). Met 15 minuten was ze terug en de achterband werd vernieuwd. De velg werd met een vuistje (hamer van 1 kg) weer mooi rond geslagen.
Om 12.53 uur afgerekend. Nooit verwacht op zaterdag!!
Wel is mijn Michelin nu vervangen door een Uniroyal maar voor € 174 mag je niet klagen.

Nog op een paar plekken de kust bereikt en foto’s gemaakt. Toen ging het regenen, regenen, je zag werkelijk niets meer. Bij de supermarkt E.Leclerc in St-Valerie-en-Caux gestopt en gewinkeld.
Een mooi Japans Sushi-mes gekocht, nog wat zekeringen, salami en yoghurt met abrikozen. De regen was al wat minder en op de camperplaats gekeken. Aan het eind van de haven, op beton, mannetje aan mannetje, geen faciliteiten, mijn campertje was te lang en het kost € 8. Ik ben weggereden en was even de weg kwijt. Nee, niet alweer, wie zei dat?

Op de goede weg zag ik na 10 minuten een bord “P-aan het strand”.
Ik sta hier dus gratis op mooi gras met uitzicht op de zee met een tiental andere campers te genieten van een warm zonnetje. Wel een koude wind. Coördinaten N 49.87545 / O 0.79238. Hoogte 48 meter boven zeespiegel. Aangekomen om 16.15 uur na 75 km net buiten het dorp Veules-les-Roses.

Humor! Wat moeten we zonder humor Rien? Mooi weer jouw verhalen te lezen!