Nog steeds in Sant Pere Pescador.

Spanje, Sant Pere Pescador

Zoals geschreven mooi weer en direct croissant gehaald. Op internet gekeken en rond gescharreld. Om 18.15 uur gaan slapen.

Dinsdag 23 oktober 2018.
Om 10.15 uur opgestaan, blauw en zonnig. Ik ga vandaag met de scooter erop uit. Om 11.15 uur kwam de man met de hamer, naar bed gegaan tot 16.00 uur en stokbrood gehaald. Pilsje gedronken en om 18.30 uur weer gaan slapen. Nog wel de laatste 20 minuten van Lucky Ajax gezien.

Woensdag 24 oktober 2018.
Om 09.30 uur wakker en om 10.30 uur weer. Ook vandaag blauw met zon. Onder de douche, kort en niet te heet, op de scooter naar de markt in Sant Pere Pescador. Werd onderweg bijna van mijn scooter geblazen, flinke wind vandaag. Markt past zich aan aan het seizoen. Dat is afgelopen, markt dus ook. Viereneenhalve kraam.
Op zoek naar een bank; Tom is drie banken afgelopen voor hij een Caixa Bank vond die geen kosten rekende. Het was de eerste bank die ik zag en hypermodern. Op het terras van bar Lido, t.o. de gebakswinkel, een goede omelet met lekker stokbrood gegeten. Natuurlijk met een tappilsje.
Daarna op zoek naar mijn campertje maar dat was geen probleem. Ondanks dat ik de Mio was vergeten mee te nemen.
’s Middags niet veel gedaan. Onwennig dat Tom en Marianne er niet meer zijn. Het was geen dagelijks loopje, maar wel heel gezellig die Happy Hours.
’s Avonds entrecote gegeten. Geen groenten gezegd. Daarvoor in de plaats lag het bord helemaal vol met frieten. Vroeg naar bed.

Donderdag 25 oktober 2018.
Om 10.15 uur opgestaan en weer helemaal blauw en zon. De laatste dag? Camping sluit zaterdag.
Vanochtend vroeg zijn alle huurfietsen opgehaald en de reismandjes voor de poezen staan al klaar.
Er staan nog ruim vijftig campers/caravans en gisteravond in het restaurant ook ruim twintig gasten. Dus redelijk goed bezet. Maar ze bieden dan ook nog alles. Verwarmd zwembad, winkel met elke dag voldoende verschillende soorten brood en het restaurant met volledige kaart. Toiletgebouwen worden de hele dag goed schoongehouden. Om 17.30 uur vertrekt de laatste schoonmaakster. Je betaalt daar een redelijke prijs voor; € 19.- per nacht inclusief bejaardenkorting bij langer verblijf.
Een rondje langs het strand gemaakt met de scooter. Niet veel te zien. Veel appelboomgaarden waaruit de meeste appels geplukt zijn.
Om 13.30 uur terug in het dorp waar natuurlijk alle winkels gesloten zijn. Een winkel met fruit was nog open en een mooie tros grote druiven gekocht.
En nu lunchen, natuurlijk zo’n lekkere omelet.
Maar de bar was gesloten en ook de andere terrassen waren dicht. Siësta? Maar terug naar de camper en zelf een omelet maken? Maar dat smaakt toch heel anders dan op een terras met een groot glas ijskoud bier.
’t Is een stokbroodje ham geworden, uiteraard met een pilsje.

Om 15.00 uur toch maar even gaan liggen met een aspirientje. Kwam weer een zware hoofdpijn op.
Om 16.00 en 17.00 uur gewekt door de telefoon. Niets opgeruimd en om 19.00 uur met nieuwe aspirientjes naar bed.

Vrijdag 26 oktober 2018
Om 09.45 uur opgestaan, nog steeds hoofdpijn. Maar wel weer blauwe lucht en zon. Morgen moet ik hier weg zijn. Vandaag dus scooter en stoelen naar binnen, luifel ophalen, afrekenen e.d.
Om 15.00 uur was de zon weg en alles opgeruimd. De tuinman was zo aardig de haringen van de stormlijnen uit de grond te halen. Reisklaar: dus nu een pilsje.

De hele dag zie je mensen de receptie binnen lopen om af te rekenen. Eigenlijk best raar; de winkel en het restaurant accepteren pinbetalingen maar de camping moet je met contant geld af rekenen.
In de omgeving zijn zeker vier bedrijven waar je je caravan kunt laten opslaan voor de winter. Grote loodsen waar enorm veel caravans gestald staan.
Ook van deze camping worden regelmatig caravans opgehaald. Alle nationaliteiten, veel Spaanse maar ook Nederlandse, Duitse en Engelse caravans. Soms een raar gezicht; een grote dubbelasser voortgetrokken door zo’n kleine Jeep.
Om 16.00 uur ging weer het licht uit. Verdomd vervelend. In m’n bedje gekropen tot 18.30 uur. Campari ingeschonken, maar die smaakt niet. Het laatste diner laat ik maar aan mij voorbijgaan en ik ben weer gaan slapen.