Onderweg naar het land van de Trulli.

Italië, Apulië

Met een blauwe lucht opgestaan om 08.45 uur. Voor een reisdag een beetje laat, maar ik heb gisteravond de camper al rijklaar gemaakt. Snel onder de douche, water gevuld en naar de winkel.
Een meisje in de bediening die alleen Italiaans spreekt. De Italianen voor me hebben de tijd en willen alleen artikelen die niet voorradig zijn. Eindelijk gaan ze weg. Nu de mevrouw voor me die alleen Duits spreekt. Met behulp van een vertaalcomputer die van hand tot hand ging, kwamen ze er uit. Ze wilde vier bolletjes mozzarella! Hoe moeilijk kan het zijn!
Mijn broodje en espresso gingen snel en om 09.30 uur was ik weg.
Water lossen en toilet legen lukt niet. Mijn camper is te groot.

Bijna bij Trulli-land was de camperplaats (met restaurant) onvindbaar. Dan maar een boerenbedrijf, ook met restaurant. Kilometers lang over een zeer smal weggetje, mijn rechterspiegel bleef achter een tak hangen en staat nu achterstevoren, sta ik voor een gesloten hek.
Aangebeld, maar ze zijn geen camperplaats meer. De volgende dan maar; de camperplaats van het dorp. Daar zal toch wel een restaurant in de buurt zijn? Dat is een betonnen plaat in een achteraf straatje. Hier vlakbij een losplaats voor campers. Mijn grijswater (douche) en zwartwater (toilet) mooi kwijt en gelijk de vuilniszak in de container gegooid.
Volgende optie: parkeerplaats van de grotten van de Trulli; 28 Km in Putignano. Campercontact Sitecode: 57035
Onderweg de eerste Trullo gefotografeerd. Daarna nog veel meer gezien.
De camperplaats is een grote olijfboomgaard waar je gemengd kan parkeren. Achterin voor de campers. Veel ruimte, geen faciliteiten. Slechts € 5.00.
Met restaurants, maar die zijn alleen tussen de middag open. ’s Avonds bezoekt niemand de grotten.
Aangekomen om 15.22 uur en 298 Km gereden. Nu eerst maar een pilsje en dan een kopje soep in de nog steeds warme zon.
Om 18.00 uur ging de kaartjesverkoper weg; vanaf nu is het parkeren gratis. Plots zag in de boom naast me een gitzwart slangetje van ca. 80 centimeter.
Terwijl ik opstond liep ik in zijn zonnetje en weg was hij. De camera gepakt en ik zag hem nog net onder de camper schieten.
Buiten gebleven tot 18.30 uur, toen werd de wind te koud.

Gisteren de I-Phone gebruikt als persoonlijke hotspot. Was eerder niet gelukt. Nu perfect, nog nooit zo snel de foto’s geupload voor Pindat.