Nog in Saint Florent

Frankrijk, Saint-Florent

Opgestaan met blauwe lucht, stralende zon en al 22˚C. Maar er is wel regen voorspeld voor vandaag. Mijn knie doet bijna geen pijn meer. Eerst maar een kop verse koffie. Vandaag wordt een luie dag. Nee, geen pyjamadag, dat zijn uitzonderingen zoals regen- en/of ziektedagen.
De gisteren bestelde croissants (lekker) en stokbrood (taai) opgehaald.
Om 12.00 uur zon weg, bewolkt en een stuk frisser. Gelukkig na 15.00 uur weer volop zon. ’s Middags zie je weer nieuwe gasten rondlopen met de plattegrond om het het beste plekje van de camping te vinden. Met een inzet, een beter doel waardig.
Er was een stel wat er bijna een uur over gedaan heeft. Ik dacht die laten hier een huis bouwen. Maar nee, ze kwamen aanzetten met een klein Frans Mercedes-busje met hefdak.
Ik ben altijd snel klaar. Kijk alleen dichtbij toiletgebouw en vlakbij receptie/restaurant. Je moet wel langs de bomen de TV-satelliet kunnen zien.
Een rondje over de camping gemaakt. Slechts een klein gedeelte is camping, de rest is volgebouwd met chalets en bungalows.
Na 18.00 uur de kaart achterop de camper bijgewerkt. Was ik helemaal vergeten! Een klein groen stickertje symboliseert het eiland Corsica.
Koelkast weer met bier, campari en Spa gevuld. Ja, dat heb ik ook bij me. Halve liters rode Spa, 48 flesjes!
WC schoongemaakt en leeggegooid. Nog maar een campari voor het eten genomen en om de vieze smaak in mijn mond weg te werken. Naar werk.
Voortreffelijk gegeten in het restaurant. Gamba’s met pasta. Voortreffelijk!
Jammer dat ik de enige gast was en de bediening daardoor bedroevend slecht.

Beter weer als bij ons

Geert Jan 2017-05-08 21:34:24

Zo wereld reiziger, goed bezig. Ik lees weer met veel plezier je avonturen. Duurt nog even voordat ik vakantie heb. Dit is een goede overbrugging, jouw verhalen. Gr. xxx