Van Calvi naar Plage de Ruppione

Frankrijk, Corte

Vannacht de knoop doorgehakt. Ik neem niet de kustweg maar de hoofdweg door het binnenland. Theoretisch een omweg maar in de praktijk veel minder kilometers, want veel minder haarspeldbochten.
Ik zal er vast wel spijt van krijgen, maar als ik wel de kustweg zal nemen was de spijt misschien veel groter.
Ik las nog een beschrijving dat je er niet aan moet beginnen met een camper groter dan 7.50 meter. Wim en Tony hadden al moeite met een camper van 7 meter. Dan zou het te zwaar zijn geweest voor mijn campertje van 8.50 meter.
Gisteravond alles reisklaar gemaakt en vanmorgen stokbrood gekocht en twee croissants. Langs het toiletgebouw gereden en het toilet omgespoeld, afgerekend en om 10.40 uur vertrokken met een zwaar bewolkte lucht..

Eerst 60 Km dezelfde weg terug richting Saint-Florent. Tegen mijn principe maar je herkent bijna niets meer. Gelukkig wel de koffiestop voor de lekkere dubbele espresso. Dan de vlakke weg richting Corte. Een fluitje van een cent. Opeens een bord Collo di S. Ouilleco geopend. Oeps, omhoog? Ja hoor en de witte bergtoppen naderden snel. Zover is het gelukkig niet gekomen want ineens rap naar beneden en Corte binnen gereden. Daar was niet veel dus gelijk doorgereden naar Ajaccio. Een mooie (rode) weg met bijna overal een groene streep er langs. Dan weer een bord Col de Bellagranajo geopend. Weer omhoog dus. Deze was minder hoog maar steiler.
Om 14.30 uur uur Ajaccio bereikt. Nog wel een camping uitzoeken. Alle campings ver verwijderd van Ajaccio en vaak raadt men Benista aan. Wat een oud aftands smerig zootje. Ondertussen is het gaan regenen.
600 Meter verder camping U Prunelli waar ook campers > 8 meter op mochten. 10 Meter erop gereden maar ik betwijfel of ze er ook weer weg kunnen. Dus achteruit eraf en op zoek naar de volgende. Camping Europe. Troosteloos, vergane glorie. Een bord: over 7 Km Camping Le Sud. Proberen maar. Een camping met veel bomen (geen tv-ontvangst, geen zin om daar veel moeite voor te doen), ruime plaatsen, aardige beheerder, gratis goede Wifi en bijna geen gasten. Ondertussen wel 15.45 uur dus snel pootjes uit en een welverdiend pilsje.
Eénderde van de grote garnalen in PiriPiri-olie gebakken. Knoflookmayonaise gemaakt, lekker stokbrood en ik heb nog fles Portugese Vinho Verde aan boord.

Voor ik op vakantie ging heb ik eerst een nieuwe landkaart van Corsica gekocht. En een nieuw navigatiesysteem. Mij kan niets gebeuren. Maar de wegnummers zijn veranderd. Dat weet de landkaart, maar de beide navigatiesystemen niet. Erg lastig.
Vandaag gereden 182 Km, de hele dag zwaar bewolkt, laatste half uur regen.