Nog steeds in Avignon

Frankrijk, Avignon

Regen vannacht en vanmorgen. Om half tien opgestaan, droog en al veel campers vertrokken. De deur open gedaan, maar poesje liet zich niet zien. Om elf uur kwam zowaar de zon door en wordt de lucht blauw. Weer lekkere koffie uit mijn eigen espressomachine. Nog een reden om een omvormer te kopen.
De camping Bagatelle heeft hoge bomen welke ’s zomers zorgen voor veel schaduw. Maar nu is dat niet nodig en ik kan nergens in de zon zitten. En TV kan je ook vergeten.
Gisteravond bij het in bed klimmen iets verrekt. Stekende pijn in mijn rechterzij. Vannacht bij plasje maken veel last van gehad bij in en uit bed klimmen. Ook vanmorgen pijnlijk.
Ik hou dus een rustdag, straks de bestelde baguette ophalen en de camping verkennen. Ook het internet bijwerken. De laatste verslagen van de IJslandreis lezen en deel vier van de Kroatische sprookjes van Tom. Maar eerst douchen.

Precies om twaalf uur werd de deur van de winkel voor mijn neus op slot gegooid. Schouderophalend keek ze me aan en ging weg. Vriendelijk en gastvrij. Winkel open van 08.30 uur tot 12.00 uur. En van 17.30 uur tot 19.00 uur.
Het instappen in de cabinedeur gaat me steeds moeilijker af. Te hoge instap.
Al een tijdje heb ik een kunststof opstapje waaraan ik een touwtje heb gebonden om hem binnen te halen. Al een paar jaar aanwezig maar nooit gebruikt. Deze reis wel en met veel plezier.
Zo ook voor de zijdeur. Zeker als de pootjes uitstaan is de instap me te hoog. Van het begin af aan heb ik daar een extra metalen opstap.
Wil ik vanmiddag door de cabinedeur naar binnen zak ik door het kunststof opstapje. Dan maar door de zijdeur. Vouwt die metalen opstap schuin weg en klapt dubbel. I.p.v. een vierkant bakje is het nu een trapezium. Ook onbruikbaar.
Het is niet mijn dag. Kijken of ik een kampeerwinkel of caravandealer kan vinden op de route naar de Middellandse Zee.
In de namiddag ging het vrij hard waaien. De blaadjes kwamen met tientallen gelijk van de bomen af. En op de grond dansten ze vrolijk in het rond.
En er is toch nog een poesje gekomen. Een jonger, dus kleiner model. Maar sprong ook direct op schoot om uit de hand te eten. En toen ik naar binnen ging, toch wel fris die wind, ging poesje mee.
At zijn brokjes braaf op en ging op de deurmat zich poetsen en slapen. Geen spraakzaam type. Die andere poes was zeker bang dat hij de abrikozentaart moest opeten. Had gemogen; miskoop van de maand.