16e dag

Spanje, La Carlota

Zaterdag uitgeslapen en met zon opgestaan. De omgeving verkend, maar er is hier absoluut niets te beleven. 's Middags nog even bij het restaurant op het terras gezeten, daar was beschutting tegen de koude wind. 's Avonds in het restaurant een zeetong gegeten. Echt lekker. Jammer dat hij te jong gestorven was. Hij had best een maatje groter mogen zijn.

Zondag weer met zon opgestaan en om 09.15 uur van de camping vertrokken. De (gas)tankstations in de buurt waren gesloten dus op weg naar Torre del Mar. De navigatie zette me keurig af midden in de straat bij, hoe toevallig, een tankstation. Maar geen gas. Nee dan moet u naar Repsol aan het eind van de straat en het dorp. De Repsol daar had echter ook geen gas. Een lief meisje bekeek de computeruitdraai en wees op huisnummer 14. Hier is het nummer 159. Nummer 14 is aan de andere kant van het dorp. En daar inderdaad ook een Repsol, zowaar met een Autogaspomp. Echter er kwam geen gas uit. Gevraagd in het station en de bediende schudde zijn hoofd (stomme toerist) liep met mij mee en vulde de tank. Het is een Spaanse pomp. Ik was te ongeduldig. Je moet ruim een minuut op de groene knop drukken voor er wat gebeurd. De pompbediende blij gemaakt met 6.31 Euro (ruim 10 liter!) en weer op weg.

Ik kon kiezen, de kustweg naar Malaga, mooi maar met veel bochten (ruim 2 uur) of de snelweg (45 minuten). Navigatie toch maar op snelweg gezet en via Malaga richting Cordoba.
Een mooie weg, echter het weer werd al ras slechter en de temperatuur zakte razendsnel. Jammer genoeg de hele weg in de regen gereden. Links en rechts waren oneindige velden met olijfboomgaarden. Prachtig om te zien maar met een stromende regen geen foto waard.

Nog even een volle tank diesel getankt (was iets duurder dan de volle gastank (20x)) en een stokbrood en twee bladerdeegchocobroodjes gescoord. Warm gemaakt in de magnetron van het tankstation, ik heb alleen een ouderwetse gasoven in mijn campertje, en met vers gezette koffie een uitstekende brunch.

Om 14.15 uur in La Carlote aangekomen in camping Carlos III. Totaal 254 Km gereden. Het is hier koud en nat. Dit is de eerste camping van de reis en er staan al bijna al de deelnemers op twee combinatie's na. Moet ik dus snel gaan wennen dat ik bij een groep hoor. Maar gezien de deelnemers die ik al gezien en gesproken heb zal dat wel gaan lukken.

Maandag is officieel de eerste dag met welkomstdiner. Vindt het wel een rare plaats voor de start van de reis. Compleet uit de route als je al eerder in Spanje van het mooie weer wilt genieten. Alleen op de route als je snelste en korte weg uit Nederland naar de boot hebt gevolgd.

Vandaag (maandag) uitgeslapen en wakker geworden met een donkere dreigende hemel. Als we het maar drooghouden vandaag. Een rondje over de camping gelopen. Alles ziet er netjes en schoon uit. Warme douches in goede douchehokjes. Winkeltje met o.a. stokbrood. Maar in de directe omgeving absoluut niets te beleven.

Het is vandaag de hele dag droog gebleven, maar de zon echt niet gezien.
Om 17.30 uur de eerste bijeenkomst en gelijk routebespreking voor woensdag. Gelukkig niet zo'n uitgebreide bespreking zoals vorige reis. En nogmaals heeft iedereen zichzelf voorgesteld. Direct gevolgd door het welkomstdiner. Een smakelijk drie-gangen diner voorafgegaan door tapas en begeleid door glazen witte wijn met een espresso toe. Enige minpunt was dat de eetzaal verrekte koud was.
Bijna 22.00 uur weer terug in mijn warme campertje, nu nog even tv kijken en dan slapen.

we genieten mee,door je verhalen. en volgen je op de voet. we zien direct als je van je plekje bent gegaan. big brother is watching you;-)) even wennen weer in een groep. maar je hebt ervaring!!! het weer gaat vast wel beter worden. veel plezier en blijf genieten. groeten hanneke

hanneke balm 2015-02-16 12:29:59

Die camping ziet er zo inderdaad niet echt aantrekkelijk uit, stil, koud en kaal. Ik hoop dat jullie snel het mooie weer gaan opzoeken.

Ilse 2015-02-17 12:21:05

Zo te zien ben je niet meer alleen met een grote camper! Je schrijft wel leuk het leest vlot weg en ja nu moet je met de groep verder, ben erg benieuwd hoe je het gaat beleven dit keer? Groetjes en ben alweer benieuwd wat er allemaal nog gaat komen. Groetjes Geert Jan

Geert Jan 2015-02-17 14:30:54

Veilige oversteek morgen.

floor 2015-02-17 19:32:15

Goede reis nog. Leuke bekende plekjes

Henny en Ko 2015-02-18 10:10:56

Als het weer maar beter wordt. Regen en kou is niets aan. Ben benieuwd hoe de groep is.