Van Wimereux naar Amsterdam Zuidoost.

Nederland, Amsterdam Zuidoost

Wakker geworden met stralend blauwe lucht en dus een lekker zonnetje en om 10.15 uur vertrokken. Vlak om de hoek zag ik al een bakkerij met parkeerplaats! Alleen was de bakkerij gesloten. In de dorpen daarna waren de bakkerijen wel open maar geen parkeerplaats. Ik heb het opgegeven. Dan maar geen croissantje vandaag.

Vandaag weer langs de kust gereden, geen enkel probleem. Maar de wegen zijn smal zodat je niet kunt stoppen en de parkeerplaatsen hebben allemaal van de dwarsbalken op 1.90 meter.
Heerlijk rustige gereden door een duinlandschap wat veel op die in Nederland lijkt. Alleen hebben ze in Frankrijk bijna alle Duitse bunkers bewaard en wij hebben ze bijna allemaal opgeruimd.
Vlak voor Calais zie je duidelijk de Engelse krijtrotsen. Wat ligt Engeland hier dichtbij!
Maar stoppen en fotograferen is helaas onmogelijk.

Het hele haventerrein is omgeven door een dubbele rij hekken met prikkeldraad. Ook het grote vluchtelingenkamp ligt achter die hekwerken. Vluchtingen heb ik niet gezien. Bewaking des te meer.

En toen om 12.15 uur in the middle in nowhere, een bakkerij met véél parkeerplaats. En heel druk en een enorme sortering. Ook sandwiches, zo noemden ze de stukken stokbrood met allerlei soorten beleg. Op verzoek warm gemaakt. Langs de kust verder omhoog en om 13.00 uur kwam ik in België. Daar gaat langs de kust rijden heel makkelijk alleen zie je door de bebouwing de zee niet.

Camperplaatsen bekeken maar niet maar mijn zin. Die in Oostende waren het ergste. Smal en tekort, maar wel gratis.
Ik gaf het op en ben over de provinciale weg naar Brugge gegaan. 20 Minuten maar en daar is een mooie camperplaats wist ik van vorig jaar.
Maar het is duur geworden, € 19 inclusief stroom. Smalle plaatsen en drinkwater tappen en vuil water lozen bij de betaalautomaat op het busparkeerterrein.

Vandaag weer geen snelweg gereden. Dat gaat morgen anders worden want dan is de laatste etappe naar huis. Vandaag aangekomen om 15.15 uur na 169 km.
Vanavond lekker kalkoen-fondue gegeten

Dinsdag 4 oktober kon ik niet op gang komen. Even geprobeerd een konijntje te voeren, maar die lustte geen kattenbrokjes. Daarna is het toch gelukt te vertrekken om 10.41 uur.

Al vrij snel 5 tankstations na elkaar. Volgens mij de voordeligste gekozen € 1,128 per liter. En de camper had dorst, ruim 81 liter getankt. Haal ik wel tot Amsterdam.
Bijna direct daarna op de snelweg en tot huis op cruisecontrol (93 km/uur) gereden. In Nederland nog gestopt bij Esso voor koffie met worstenbroodje (€ 2,50).

Om 15.15 uur thuisgekomen na 260 km in een leeg huis. De afgelopen negen maanden had ik een nichtje in huis maar die heeft afgelopen weekend een eigen plekje in Amsterdam gevonden. Mag ik weer lekker egoïstisch, net als vroeger, beslissen wat, wanneer en of ik wil eten.

De reis is me niet meegevallen. Ik had beter weer verwacht en heb minder gezien dan ik gewend ben. Maar dat is ook mijn eigen schuld.

De scooter is de garage niet uit geweest. Vnl. omdat ik erg tegenop zag om hem na een dag weer terug te moeten duwen in de garage.

Ik vond de reis ook vrij vermoeiend. Terwijl ik niets leuker vind dan met mijn campertje te rijden met als uitdaging kleine drukke steden met smalle straatjes.

Diverse volgers zijn nog op reis.
Ik hoop dat ze mooi weer hebben en houden en wens ze een veilige thuisreis.

Ik wil iedereen bedanken die de moeite genomen heeft om mijn prietpraat te lezen en soms van commentaar te voorzien. Wie weet komt er ooit nog een vervolg.

Je reis is anders verlopen dan je gewend was, maar ook het weer was een grote spelbreker. Je bent in ieder geval weer veilig thuis en gewoon plannen maken voor je volgende reis. We hopen dat je gezondheid steeds beter gaat. Sterkte en hopen gauw weer iets van je te horen.

tom en hanneke 2016-10-05 15:33:55

Fijn om te weten dat je weer thuis bent. Hebben zoals ook in voorgaande jaren weer enorm genoten van je belevenissen. Ook je verhalen (geen prietpraat) met veel belangstelling gelezen, en natuurlijk de foto's. Sommige heb ik bewaard en opgeborgen bij onze foto-reizen, ik neem aan dat je er geen bezwaar tegen hebt. Tot Horens, H&K

Henny en Ko 2016-10-05 15:49:14

Vond het weer leuk hoor Rien!

anja arends 2016-10-06 02:36:22

Hallo Rien, gelukkig ben je weer veilig gearriveerd in Amsterdam ondanks enkele technische probleempjes. Bedankt dat we weer met jou mochten meereizen. hopelijk tot een volgende reis. Groeten van Wim en Tony