77e reisdag naar Mimizan-Plage

Frankrijk, Mimizan Plage

Om 08.00 uur opgestaan, gedoucht en thee gezet. Maar de zekering sprong eruit. De elektrische kachel en de waterkoker gaan niet samen. Dan maar geen thee, brood gekocht en iemand gezocht die mijn kabel wilde bevrijden. Om 09.10 uur met bewolkte lucht vertrokken voor een rustige tocht over de B-wegen. Maar na een poosje twijfel en toch maar weer snel- en tolwegen opgezocht. Anders schoot het echt niet op. Getankt en mijn oranje girobankkaart niet te vinden. Terug naar de camper en de Rabokaart gehaald. In dorpje gestopt en alles overhoop gehaald. Geen girobankkaart!

Voordat ik de Rabokaart ook kwijt ben eerst maar eens 500€ uit de muur gehaald en morgen weer. Want met zo’n dorstige camper ben je zo 100€ aan diesel per dag kwijt. Doet me denken aan die keer dat ik bij een vrachtwagenpomp stond. Is ook geen lol aan. Je stopt de snuit erin, drukt en binnen een minuut klaar. 80 Liter diesel rijker en 100€ armer.

Na de grens met Frankrijk tegen de navigatie gezegd dat er geen tolwegen mogen. Want die accepteren in het zuiden geen American Express. Maar de weg naar Mimizan Plage heb ik voornamelijk via de kaart gereden. Geen idee hoe de navigatie me wilde sturen maar in ieder geval niet de kortste weg. Maar na 303 Km stond ik op de camping voor 15.00 uur.

Terwijl ik wachtte op de opening van de receptie kreeg ik een ingeving. Gisteren getankt en zeker weten dat ik de Girobankkaart uit het apparaat heb gehaald. En ook een brood gekocht en contant afgerekend. En het regende ontzettend dus ik had mijn jack aan. Zou de kaart ….?
Jawel, daar is hij weer.

Er was een plaatsje voor me op het camperveld; inclusief WiFi en elektra slechts 9.61€. Plaats is groot genoeg en dichtbij alle faciliteiten (vandaar de WiFi in de camper). Alleen de kabel moet wel 40 meter lang zijn, maar die heb ik gelukkig. Nog niet aangesloten want ik had de pootjes nog maar net uit toen een enorme regenbui met onweer losbarstte.

Dan maar de blog afgemaakt en alle foto’s geplaatst. De foto’s van vandaag zijn de laatste bloempjes die ik over had.

Oei, dat zijn een heleboel verslagen tegelijk. Daar ga ik vanavond even op mijn gemak voor zitten. Maar weet je wat ook zo leuk is? Nu je via je GPS tracker weer zichtbaar bent, kan ik ook makkelijk op "streetview" precies kijken waar je staat. Groetjes vanuit een zonnig België.

Ilse 2015-04-18 17:47:26

De foto's van de bloemen zijn wel mooi, volgens mij begin je ook een beetje moe te worden! Bankpas kwijt zijn de eerste symptomen(ha ha) Vind het nog steeds leuk om je te volgen heb gisteren de camper gehaald. Heb nu een slot op de versnellingsbak en een schakelaar de de spanning van de startaccu onderbreekt. Gaan vrijdag richting Friesland en dan zien we de rest wel. Doen dit jaar geen verslag, we gaan uitrusten en luieren en wandelen. Marike doet wel de 4 daagse van Nijmegen verder hebben we geen verplichtingen maar wederzijdse ouders nu erg zwak! Groetjes Geert jan

Geert Jan 2015-04-18 20:00:20

Je moet af en toe moe zijn van al dat gezoek. Maar zeker van het slechte weer. Wij zitten sinds een week in Oostenrijk.veel zon(sorryhoor)s'nachts wel koud ,vorst. Goede reis verder.