Van Plage de Ruppione naar Olmeto-Plage.

Frankrijk, Ajaccio

Wakker geworden met stralende zon. Niet verwacht na die zware regenbuien gisteravond. Camping Le Sud ziet er ineens anders uit. Best wel een mooie camping. Alleen volledig leeg, de enkele camper die er gister nog stond, is nu weg. Als ik iemand wil zien moet ik in de spiegel kijken. Nou, daar wordt je ook niet vrolijk van.
Campertje wilde niet starten. Geen stroom. Knopje maar weer eens los- en vastgedraaid en direct contact. Gaat wel op mijn zenuwen werken.
De vriendenprijs van €10,60 afgerekend (zonder 230V) en om 10.28 uur op de weg. Wat een verschil met gisteren, toen moest ik €25,90 per nacht betalen.
Wederom met spijt naar de kustweg gekeken, toch weer getwijfeld en toen door het groene binnenland gereden. Ook mooi, maar anders. Ik zie liever het strand en de zee dan de bergen.
Er zijn wel veel stopplaatsen, maar daar is meestal niets te zien en heb je een mooie plaats dan is te heiig.
Direct na de camping een grote bakker met parkeerplaats. Ik lette niet op en was te laat. Dan maar de volgende. Die was er niet. Wel bakkers, maar geen parkeerplaats.
Het was voor het campertje wel werken vandaag. Toch wel veel geklommen en gedaald. Eén hele lange daling van 14%!
Op de motorrem en ook nog stevig op het rempedaal, zoiets vreet remvoeringen. Maar ik (en ook mijn campertje) waren allang blij dat we daar niet tegenop hoefden.
Om 12.30 uur getankt. Kan hij er weer even tegen. Ik een lekkere espresso en een klein stokbrood genomen en even in de croissants geknepen. Taai en buigzaam.
De camping Ras L’Bol had ik vanmorgen al uitgezocht. Leek me wel goed voor een paar dagen. Langs de kust rijdend zag ik veel campings met die steile weggetjes naar beneden. Meestal moet je daar ook nog met een U-bocht aankomen. De oprit van Ras L’Bol zag er goed uit en de daar was ik al om 12.45 uur. De receptie gesloten. Maar een leuk meisje heette me welkom, legde alles uit en ik mocht het terrein op. Eerst de watertank vol en dan een plaatsje zoeken. Niet druk bezet, geen afgebakende of genummerde plaatsen. Met veel moeite een plekje gevonden waar ik de tv kan gebruiken. Aan de tuinman gevraagd of ik daar kon staan. Ja, natuurlijk en hij hielp me met manoeuvreren. Toen ik mijn pootjes wilde uitdoen kwam hij vertellen dat ik op “Allee Voitures” stond. Dat mag blijkbaar niet.
Met veel steken ernaast beland en nog steeds tv. Hoe ik weg moet komen weet ik niet. Denk dat er wat jonge aanplant sneuvelt.
Daarna gestoei met stroomkabels; eerst de 20 meter kabel naar de stroompaal. Doet het niet, ’t is de oude paal. Nu een 50 meter kabel nodig naar de nieuwe stroompaal (16A). Doet het ook niet. Maar daar is de tuinman; hij rent naar de receptie en reset de zekeringen.
Om 13.45 uur eindelijk mijn pilsje. Welverdiend na een leuke tocht van 72 Km.
Tot 17.00 uur in de schaduw zitten te lezen. Toen werd het fris. Naast de zijdeur in de zon gaan zitten. Véél te warm. Maar binnen gaan zitten en de tv aangedaan. Wifi alleen op het Wifipunt. Waar dat is? In ieder geval te zwak signaal in de camper en de nieuwe signaalversterker krijg ik nog steeds niet aan de praat.
Camping Ras L’Bol
Coordinaten N41.69341 E8.87244.
D157
Olmeto-Plage

Zondag 14 mei 2017
Opgestaan met blauwe lucht en stralende zon. De camper schuin achter me is weg. Dacht ik al gehoord te hebben.
Het restaurant en het zwembad (29˚C.) zijn gisteren open gegaan.
Toch maar uit eten. Kipspies met frieten. Lekkere frieten, de spies smakeloos. Leek wel of die gestoomd was. Gaar maar echt bleek. De speciaal aanbevolen Tiramisu bleek er niet te zijn. Tapbier wel goed net als de espresso na afloop.
Vandaag de brunch met zacht gekookte eitjes. Zondag!
’s Middags een zuidelijk gebruik gevolgd. Siësta. Daarna knallende hoofdpijn en voelde me beroerd. Maar naar bed gegaan.
Eind van de middag een kop soep en wat alcohol genuttigd. Ik ben weer het heertje. Schuin voor me een Nederlands Citroën busje gekomen. Een Pössl.

Voor 19.00 uur een bakje lasagne in de gasoven gedaan en naar Studio Sport gekeken. Ik heb geen abonnement op Sportzenders. Dus voetbal niet gevolgd en Max Verstappen niet gezien. Niets gemist. Feyenoord gewonnen en Max uitgevallen.

Zondag 15 mei 2017
Alweer blauwe lucht! De Oostenrijkse achterburen zijn zojuist vertrokken. Heb ik leuk mee gesproken.
Een rondje over de camping gemaakt. Aan de zijkant zijn ruime houten huizen op palen. Daarvoor staan veel palmbomen, een mooi gezicht. Er zijn wel vaste plaatsen. In Noord-Zuid richting zijn de bomen op een rechte lange lijn geplant. Je krijgt daardoor lanen. Twee lanen voor de kampeerders en dan één laan voor verkeer. Je staat dan op een rijtje met plaatsen van ca. 12 meter lang en 4,5 meter breed. De bomen zijn in Oost-West richting niet op één lijn geplant. Daardoor lijkt het van die kant op een gewoon bos. Met een caravan kan je wel op de plaatsen komen. Die draaien kort. Campers kunnen alleen aan het begin of het eind van een laan staan. Tenminste als het druk is. Nu staat iedereen kriskras door elkaar.
Twee redelijke toiletgebouwen waarvan er buiten het hoogseizoen maar één warm water heeft. Natuurlijk die aan de andere kant van de camping.
Aan de bar van het restaurant een espresso gedronken; daar heb je zicht op het mooie zwembad.
De receptie is het internetpunt; er is echter geen gelegenheid om ergens te zitten en de Wifi is ook niet bijster krachtig. En de beloofde campingwinkel (volgens Acsi) niet gevonden. Maar volgens de receptioniste is er ook geen winkel. En aan de beloofde broodservice voldoen ze ook nog niet. Dus geen vers stokbrood of croissants.
Dan maar weer aan de toast. Met kalfsleverworst.

De kop van mijn scheerapparaat is weer boven water. Maar nu weet ik niet meer waar ik het huis heb gelaten. Oliepeil gecontroleerd en het niveau staat keurig op maximum. Zo zie ik het graag. De zon brandt toch wel erg op mijn knieën. Die willen in de schaduw. Maar die witte dingen eronder kunnen nog veel zon gebruiken.
Om 19.15 uur naar het restaurant gegaan. Volledig uitgestorven op vier koks en twee dames van de bediening na. Goede entrecote gegeten met frietjes en pepersaus aangeboden door de bediening. Met pilsje en espresso goed gegeten. Toen ik weg ging kwamen er nog drie gasten. Toch jammer, zo stil.

Heb weer genoten van je verhaal. trouwens heerlijk die zelfspot.