Er is er 1 jarig in de rode bergen.

Verenigde Staten, Sedona AZ

Vandaag viert Leon zijn verjaardag en zijn verkoudheid is gelukkig iets beter. We gaan vanuit een heel leuke overnachtingsplek in Mexican Hat naar Sedona. Bij allebei worden we omringd door rode bergen. Geen ontbijt in Mexican Hat, maar we hebben een left-over van gisteren. Dus die eten we eerst maar op. Het beloofd een stralende warme dag te worden. Dus het favoriete weer van de jarige.

We ontbijten buiten, op het bankje voor onze kamer, in een nog frisse ochtendzon
Om 9 uur zijn we weer klaar voor vertrek, nadat we echt rustig zijn opgestart. We rijden nog een klein stukje door Utah, en gaan dan door naar Arizona.

We rijden vanaf het motel gelijk de weg op waar we Monument Valley al in de verte zien liggen. Dichterbij heb je stopplaatsen om de foto te maken, die gelijk is uit een scène van de film Forrest Gump. Wij maken er natuurlijk ook een paar. Maar ook verderop de route zijn mooie plaatjes te schieten.

We maken bij de McDonalds in Kayenta een stop, en hebben een koffie gescoord en samen nog een McEgg gedeeld. Half om half, i.v.m de slechte verbinding, is Leon nog toegezongen voor zijn verjaardag, door Asha en Duuk.

We gaan onderweg naar Cameron, naar een grote Native trading post met allerlei handgemaakte Indiaanse sieraden, potterie, t-shirts etcetera. Daar zijn we, jaren geleden, ook geweest, en vinden we nu wel weer een bezoekje waard. Als je we buiten komen is de temperatuur flink opgelopen. Het is inmiddels 30°, hier zullen we aan moeten wennen, de komende dagen.

We rijden weer door richting Sedona, en stoppen onderweg nog even bij de Dollar General. Omdat het ook lunchtijd is, en we langs de weg geen picknick plaatsen vinden maken we van de auto weer even een foodtruck. Op de parkeerplaats van de Dollar General eten we ons broodje en een stuk pizza op.
Opnieuw de auto in, richting Sedona, waar we in het dorp nog diverse fotostops maken. Om kwart over 3 arriveren we bij The Villas at Poco Diablo, waar we een meer dan riante villa betrekken. Leon krijgt nog een flesje bubbels overhandigd, voor z'n verjaardag, die ik natuurlijk, bij het boeken, even subtiel gemeld had.😉

Nadat ik even een klein handwasje heb gedaan, gaan we aan het zwembad van de zon genieten. 'sAvonds hebben we een heerlijk en exclusief verjaardagsdiner gegeten bij het Creekside Restaurant. Buiten op de patio, met uitzicht op een schitterende rode berg die oplicht in de ondergaande zon. Een mooie afsluiting van weer een mooie dag

Ziet er fraai uit. Nog gefeliciteerd met je verjaardag Leon !!

Adri 2023-09-20 06:12:38

Hallo jullie beiden, van harte gefeliciteerd met je nieuwe jaar, ik hoop dat je je snel weer fit voelt zodat jullie optimaal kunnen genieten van de prachtige reis.Lieve groeten van ons beiden.Lex en Martine

Martine 2023-09-20 12:30:18

Het ziet er niet alleen fraai uit Ad, het is het ook. Zo genieten hier! Dank voor de verjaardagdswensen, ook Martine. Gelukkig voelt Leon zich weer wat beter, dus het staartje van de reis kunnen we er weer volop voor gaan. Groet Leon en Hannie.

lee-en-han-reizen 2023-09-20 16:35:23

Hieperdepiep Hoeraa! Zo'n verjaardag heb je niet ieder jaar! Heerlijk genieten!