Expeditie New York dag 2

Verenigde Staten, New York

Weer op tijd wakker en ontbeten. Op t programma staat in ieder geval een vaartocht rond Manhattan inclusief het Vrijheidsbeeld en de Brooklyn Bridge. Met de temperatuur van vandaag is t niet erg om op t water te zijn!! Na het ontbijt even in de tuin een sigaret gerookt, en aan de praat geraakt met een oudere Nederlandse gast, die al vaker in New York was. Hij zei dat het zeker een leuke trip was.

We willen de eerste boot hebben van 10 uur! Dus om kwart voor 9 zijn we gaan lopen richting Pier 83. Daar waren we om kwart over 9/half 10. Mijn voucher ingeleverd, en de boot op. Het was bloedheet op t achterdek, waar we een mooi plekje hadden bemachtigd.
We waren blij toen we om 10 uur vertrokken, want dat betekende dat er wat wind zou zijn. De Nederlandse meneer had niets teveel gezegd. En mooie tocht langs diverse high lights, maar nu vanaf het water.

Om half 1 zat de tour erop. En we zijn even in conclaaf gegaan waar we vanmiddag nog heen wilde.
We besloten om Ground Zero te gaan bezoeken, maar dit keer, gezien de afstand en met ruim 30 graden, is lopen echt geen optie.
Dan maar de metro. Er is er een die recht naar Ground Zero gaat. Maar dan moet je wel degene de goede kant op nemen. Wij, stelletje metro nono's, namen wel de goede lijn, alleen de verkeerde kant op! Liepen we in Queens te zoeken naar Ground Zero.

Het duurde even, en een paar keer goed de kaart bekijken, voor we doorhadden dat we totaal verkeerd zaten.
Dus vanaf metrostation opnieuw een ticket voor de trein terug en naar Ground Zero gekocht.
Komen we alsnog waar we wezen willen.

Bij Ground Zero was t gigantisch druk, en het was inmiddels 5 uur. Dus we zijn alleen bij het 9/11 Memorial geweest. Daarna heerlijk even bij het monument in de schaduw uitgerust. We waren allebei even op. Dus toch maar weer de metro naar ons hotel genomen. In 1 keer goed, we leren het nog op de valreep!
In het hotel de koffer even gereorganiseerd zodat ik niet misgrijp tijdens onze komende rondreis. En even een ontspannende douche genomen.
Daarna ons "diner" in de tuin genuttigd. Twee heerlijke salades, drankje erbij en een yoghurt toe. Prima gegeten.
Klaar voor morgen, vertrek uit New York! !

Toppertjes! Op en top genieten! Succes met de reis vanuit New York. Op naar de volgende nieuwe plek. Groetjes!