Op naar een herinnering.

Griekenland, Skopelos

Na een lange, ongestoorde nacht, we hadden tenslotte wat in te halen, zaten we om kwart over 8 aan het ontbijt. Daar kregen we direct keuzestress, want zelfs voor Nederlandse begrippen is het heel uitgebreid.
Het is wat winderig, en af en toe een dikke wolk voor de zon. Maar koud is het niet.

Gisteravond de meneer van de autoverhuur gesproken, die aangeboden had om de auto, welke we in Nederland al gehuurd hadden, vanmorgen bij het hotel af te leveren. Tussen 9 uur en half 10. Dan kunnen we daarna het eiland gaan verkennen.

De reis vandaag gaat niet zo ver. Maar wel in onze herinnering! Zo'n ruim veertig jaar geleden, waren we nog redelijke groentjes in reizen met het vliegtuig en naar Griekenland. Ook onze portemonnee had wat meer beperkingen. Dat had als gevolg dat we geen auto of scooter gingen/konden huren. We zouden alles gaan lopen, want ook het openbaar vervoer stond hier in de kinderschoenen.

We zijn nu op Stafylos Beach, met de auto maximaal een kwartiertje vanaf Skopelos stad. Destijds hebben we de ruim 5 km gelopen. In de brandende zon, en met onze teenslippers. Bij het strand aangekomen moet je ook nog een, in onze herinnering, lange trap af bij het water te komen.

Die trap vonden we nu wel meevallen. Er stonden nu ook parasols, en er was een tentje voor eten en drinken.
Wat een luxe in vergelijking met onze herinneringen!

Maar de zon schijnt hetzelfde, de zee is net zo blauw en het genieten is vergelijkbaar met 40 jaar geleden!
Wij komen de dag hier wel door.

Dat is ook prima gelukt! Om half 6 vonden we onze eerste (strand-) dag meer dan bevredigend. Dus onze spulletjes bij elkaar gepakt en de verschrikkelijke trap vanaf het strand weer beklommen. Ook die zat nog verankerd in onze herinnering.😑

Bij het hotel nog even het zout afgespoeld in het zwembad. Daarna onder het genot van een bubbeltje (d'asti white wine) opgedroogd in de avondzon. Straks lekker eten en van de avond genieten. Dan zit onze eerste echte vakantiedag er al weer op.