I have a dream, en nog wat andere dingen.

Verenigde Staten, Memphis Tennessee

Heerlijk geslapen in een kamer die volhangt met foto's van The King. Zo meteen ontbijten in een ruimte die eveneens volhangt met foto's en andere memoralia. Schijnt er toch wat bij te horen, hier in Memphis.

We hebben hier vandaag nog een dag te vullen, en dat gaat zeker lukken.
Onze eerste stop is The Pyramid. Er zitten op de rand van de Pyramid enkele werklui iets te maken. Ik bekijk het met afgrijnzen.

In de Pyramid zit een Bass Pro Shop. Je kunt een kaartje kopen voor The Outlook. Voor een mooi uitzicht over de Mississippi rivier en een gedeelte van Memphis. Daarboven even rondgelopen en een bak koffie gedronken. Met allerlei kunstzinnig gemaakte metalen vissen boven ons hoofd.

Nog even in de winkel beneden rond gedoold, daar kom je af en toe ogen tekort. De auto weer in om op weg te gaan naar het Lorraine motel en het daaraan verbonden museum for Civil Rights. Het Lorraine Motel is het motel waar Martin Luther King vermoord is. Het museum vertelt het verhaal van de slavenhandel, de segregatie en de ontwikkeling naar vrijheid voor de hele bevolking, blank maar vooral zwart.
Indrukwekkend museum, maar als je alles wilt lezen heb je een dag of wat nodig om het hele museum door te gaan.

We hebben alles wel gezien, om een uurtje of 1. Bij een naastgelegen eethuisje een soort Griekse salade gegeten, op ons gemak, buiten op het terras.

De auto weer in om een uur of twee, want er is nog meer te ontdekken in Memphis. We gaan op zoek naar de Big River Crossing, een wandel-/fietsbrug over de Mississippi. Deze blijkt nog niet zo makkelijk te vinden, maar uiteindelijk lukt het.
Bij de parkeervakken staan ook weer huurfietsen. Omdat het me ook wel weer eens lekker lijkt een stuk te fietsen eens een poging gewaagd een code uit het apparaat te krijgen. Maar helaas, het werkt alleen als je bij je mail kunt, omdat de code naar je mailadres gestuurd wordt. En daar kan ik niet bijkomen want ik heb geen internet in het wild šŸ˜£. Dus deze poging heeft $5 gekost.

Dan toch maar wandelend de brug op. We zien de Pyramid waar we vanmorgen waren. En de Ol' Man River, met wat grote duwboten. Hier houden ze van groot en veel. Dus niet 1 of 2 bootjes die voortgeduwd worden, maar gewoon 30!

Het is een beetje jammer dat je maar 1 kant op kunt kijken op de brug. De andere kant wordt geblokkeerd door een spoorbrug volgestouwd met wachtende treinen. En daarnaast ligt nog een verkeersbrug, waar continue het verkeer overheen raast. Dus daar kan je de rivier niet zien. We zijn tot ongeveer halverwege gelopen en vanaf daar weer teruggelopen.

We hebben nog 1 raar uitstapje op het programma staan. The Crystal Shrine Grotto, op een begraafplaats. Een kunstenaar, D.A. Rodriguez, heeft rond 1930 bedacht dat hij deze grot moest bouwen en decoreren met "glimmers". Waarom en voor wie is niet geheel duidelijk. Ervoor ligt een vijvertje met koi-karpers. Nadien zijn er door diverse andere kunstenaars nieuwe beelden en schilderingen toegevoegd. Apart, zo midden op een begraafplaats, zonder dat er iemand begraven ligt.

Na dit gezien te hebben, zijn we onderhand, letterlijk en figuurlijk, opgebrand. De gemiddelde temperatuur vandaag was 35°. Tijd voor het zwembad om even lekker af te koelen. Want de stoom komt uit onze oren.

's Avonds naast het motel, bij het Rock and Roll Cafe gegeten. Daar trad een Jim Rowling op, die een beetje leek op Elvis.
Hij deed Elvis songs, wat Johnny Cash en andere sixties hits. Er was ook een groepje rockabillies, met bij sommige heren een flinke vetkuif. Deze heren gingen op enkele liedjes helemaal los op de dansvloer. Was een gezellig einde van deze trip naar Memphis. Morgen trekken we verder.

Volg je verslagen, mooi.

Jeannette 2018-06-10 15:39:05

Fijn en leuk, ik hoop dat je ook een beetje meegeniet, Jeannette!