In de skilift en nog meer rond Mammoth Lakes

Verenigde Staten, Mammoth Lakes Californie

Weer lekker bijtijds op ( 7 uur ) en gedoucht en aangekleed. Manlief had heerlijk verse broodjes gehaald en lekker koffie bij de warme bakker Schat’s aan de overkant van het motel. Dus goed ontbeten. Ik had gelezen dat we, voor de bezienswaardigheden die we wilden bekijken, de verplichte gratis shuttlebus vanuit het dorp moesten nemen, omdat je daar niet met eigen auto heen mocht. De shuttlebus vertrok vanuit het centrum, onder de skigondel. We zijn daarheen gereden, en hebben de auto op een nabij gelegen parkeerplaats geparkeerd.

De chauffeur van een andere bus vertelde ons echter dat de bus die wij wilden nemen nog niet reed, omdat het seizoen nog niet begonnen was!! Pas vanaf 21 juni ging deze bus rijden. Dit betekende gelukkig wel dat we het nu wel met onze eigen auto mochten rijden. Daarop onze auto weer opgezocht en naar het National Park Devil’s Postpile gereden. Bij het visitors centre van Devil’s Postpile de auto geparkeerd en vervolgens de trail gelopen. Eerst onderlangs en genoten van dit bijzondere natuurverschijnsel. Daarna de trail bovenlangs gelopen. Het is daarboven ook een apart gezicht. Het is net of je op een aangelegde tegelvloer loopt.

Opnieuw in de auto gestapt naar de volgende trail in dit park, die naar de Rainbow Fall.
Bij de parkeerplaats staat niet aangegeven hoelang deze trail is, dus maar gewoon eraan begonnen. Het zonnetje scheen heerlijk, en je loopt door een mooie omgeving, maar het is wel een aardige stiefel. Maar het einddoel maakt alles meer dan goed.
Het is een mooie waterval met inderdaad een regenboog in het water. We hebben hem eerst van bovenaf bewonderd, en zijn daarna iets verder gelopen om de trap naar beneden te nemen.
Daarvandaan kun je hem van onderaf bewonderen.

De terugtocht aanvaard, waarvan we inmiddels wisten dat het een stevige wandeling was. De temperatuur was inmiddels flink gestegen, dus was het zweten geblazen. Toen we ons einddoel hadden bereikt hebben we aan een picknicktafel op de parkeerplaats nog zo’n heerlijk broodje van de bakker gegeten,. En een geanimeerd gesprek gevoerd met een wat oudere Duitse meneer die op zijn zoon zat te wachten die ook de trail aan het lopen was.
Vervolgens rustig dit mooie park weer uitgereden, naar de ski – lift in Mammoth Lakes. Deze was nog in bedrijf, en ondanks de prijs $ 24 p/p wilden we toch naar boven. Er lag nog volop sneeuw op de hellingen waar we langs kwamen, en er waren ook nog diverse pistenbully’s in de weer. Op de top waren we natuurlijk zwaar underdressed met onze wandelsandalen en blote voeten, korte broek en hemdje / t-shirt, maar de kou, uit de wind, viel ons mee op de hoogte van ruim 11000 feet ( = ong. 3400 mtr). Het viel ons wel tegen dat alles verder boven dicht was, en dat je dus alleen voor het uitzicht betaalde. Er zat dus niets anders op dan, na het nemen van diverse foto’s, maar weer naar beneden te gaan.

Op de parkeerplaats op ons gemak bekeken waar we nog meer naartoe wilde, want er is nog genoeg te zien en te doen in de omgeving. We besloten naar Hot Creek te rijden, wat een geologische plek is met mudpots en vulkanische activiteit. Daar hebben we de korte trail boven de rivier gelopen, en zijn vervolgens weer terug gegaan naar het motel. Weer twee uurtjes aan het zwembad gezeten en ’s avonds een heerlijke pizza gegeten bij ZPizza, bij de supermarkt op het pleintje. Toen was het weer tijd om ons bed op te zoeken en ons voor te bereiden op dag 2 door Yosemite richting Fresno.