Naar door ons onontdekte plekjes..

Griekenland, Skopelos

Opnieuw rond kwart over 8 aan het ontbijt. Rond kwart over 9 klaar.
En wij zijn klaar om Skopelos verder te ontdekken! Het zijn allemaal geen avontuurlijke tochten en reizen. De afstanden op het eiland zijn te verwaarlozen.

De rit naar Panormos voert ons door de bergen met af en toe spectaculair uitzicht op de blauwe wereld beneden, die op ons wacht. Panormos is voor Skopelos begrippen een grote badplaats met verschillende aaneengesloten strandjes met bijbehorende taverna.
Gelegen in een komvormige baai, met heuvels begroeid met groen. Heel rustgevend!

Daar hebben we ons rond kwart voor tien neergevleid op een strandbedje. Boek erbij, muziekje erbij, af en toe een natje en een droogje, soms even dippen in het water als het te warm wordt. Zo komen we de dag wel door. De bedjes zijn gratis als je iets te eten of drinken besteld ter waarde van €7,00. Met onze vaste bestelling 's ochtends van 2 frappé zijn we daar al aan.

We gaan regelmatig even de (koude) zee in omdat het op het bedje al gauw weer erg warm wordt. En het water is dan wel heel koud als je er net in gaat. Kwestie van als een blind paard zo snel mogelijk doorlopen, waarbij je binnen no time zo diep zit dat je direct door bent. Maar het went niet!

Rond half twee is het lunchtijd, en met twee grote salades, 1x tonijn en 1x kip, redden we het ruimschoots tot vanavond. Half 6 vertrekken we weer van het strand in Panormos. Het is nog steeds een graadje of 30! Bij het hotel spoelen we het zout er weer af in het zwembad, en gaan aan de borrel in de zon op het balkon. Straks weer richting het dorp om een hapje te eten. Vervelend allemaal hoor!! šŸ¤£