Zon en wind.

Griekenland, Kardamema Kos

Even een flinke nacht gemaakt. Moest de eerste nacht compenseren waarin ik wat minder goed heb geslapen. Toen ik om 9 uur uit bed kwam, had Leon inmiddels de boodschapjes voor het ontbijt gedaan.
Op ons gemak in de zon op het balkon ontbeten. Het waait vandaag, maar dat is zeker geen probleem. Dan is het in de zon beter uit te houden. Vandaag wordt een stranddag.

Dus om kwart over tien zitten we aan het strand aan de zuidkant van het dorp. Als je met je neus naar zee staat, rechts van de haven. We kiezen de bedjes van een oud baasje, die het zand rond de bedjes helemaal glad heeft aangeveegd. Tijdens het gesprek dat we even met hem hebben verteld hij de hele wereld over gevaren te hebben met schepen beladen met soja. Hierbij deed hij ook regelmatig Rotterdam aan. Dus Nederland kende hij wel. Op deze plek gaan we het vandaag wel uithouden. Ik haal wel nog even een frappe bij een cafeetje langs het water, om de dag goed te beginnen.

We liggen wat, we zwemmen wat, we lezen wat. Luisteren naar muziek en genieten van het lekkere weer. Rond half 2 zoeken we een restaurantje op om te lunchen. Na de lunch lopen we nog een rondje door de haven. En daarna weer lekker relaxen op de strandbedjes.

Door de harde wind hebben we niet door hoe goed de zon zijn best doet vandaag. Ondanks een flinke ondergrond (Leon tenminste!) en het insmeren, vertrekken we aan het einde van de middag allebei met een gloeiboei en rode schouders. Morgen nog beter opletten.

Bij het hotel nog even op het balkon aan de borrel. Even lekker opfrissen en dan weer op zoek naar een restaurantje om lekker te eten.

Lekker hoor, geniet ervan. 😎

Jannie 2019-09-29 18:37:35

Whouw! Wat heerlijk en zooo relaxed 😊 heel veel plezier saampjes en kus uit Drachten!

Betty 2019-09-29 19:47:05

Mooie foto's . Geniet van jullie vakantie.