Transferdag en een glazen zonnewijzerbrug.

Verenigde Staten, Redding Californie

San Francisco uit ging goed op zondagmorgen om 8 uur!!,
Het was somber weer bij het opstaan, het miezerde en waaide nog steeds hard.
We moesten nu met de auto zelf de Golden Gate Bridge over, maar in tegenstelling tot gisteren met de bus, kwam nu de zon niet tevoorschijn aan de andere kant.
Vanaf die kant ook nog even wat foto’s gemaakt, maar het was koud en we waaiden nog steeds uit onze verschoning. Dus snel de auto weer in op weg naar Redding. We hadden besloten een tussenstop te maken bij Oroville Lake om daar lekker de lunch te gebruiken.
We stoppen daarom onderweg bij een Wallmart, wat we altijd een uitje op zich vinden, en schaffen wat etenswaren aan voor bij de lunch.

Rond 1 uur arriveren we bij Oroville Lake, en in een inmiddels weer heerlijk warm zonnetje picknicken we heerlijk relaxt, met uitzicht op het meer. Verder hebben we vandaag niets op de planning, dus rijden we daarna op ons gemak richting Redding. Eerst door redelijk vlak land wat langzaam overgaat in heuvels, met in de verte de besneeuwde toppen van Mount Shasta. Genoten van de rit, en om 5 uur komen we aan bij ons overnachtingsmotel Budgetel River Inn, vlakbij downtown Redding en de Sundail Bridge.

We krijgen, hoe leuk, een kamer in de oude gerenoveerde toren die bij het motel hoort.
Het is een hele grote kamer, met balkon en uitzicht over een meertje, Omdat de kamer ook over een magnetron beschikt besluiten we, na ons bezoek aan de Sundail Bridge, op zoek te gaan naar een winkel voor een magnetronmaaltijd, zodat we lekker op ons balkon kunnen eten.
De Sundail Bridge is een echte zonnewijzer, die ligt over een snel stromende rivier en omringd wordt door een natuurgebied. Het loopgedeelte van de brug is van glas. Daar hebben we lekker even rondgewandeld en de benen gestrekt na de dag in de auto. Dan toch hebben we de auto weer opgezocht.

We hadden schijnbaar weer eens de verkeerde kant gekozen om een winkel te vinden. Uiteindelijk hebben we een Orchard winkel gevonden, en daar ons eten bij elkaar gesprokkeld.
Daarna lekker de rest van de middag en avond op het balkon doorgebracht.
Morgen naar Lassen Volcanic Park.