Weer lekker weer!

Griekenland, Skopelos

Na de regen en het onweer van gisteren is het ietsje koeler geworden
Maar 25 graden en zon om 9 uur 's ochtends zijn wij heel content mee. De reis vandaag voert ons naar Limnonari. Wat minder toeristisch maar minstens zo mooi als andere strandjes in de buurt. O.a. Agnontas en Stafylos.

Onderweg ernaar toe moet er ineens flink geremd worden als we een hoek omkomen. Want er loopt een kudde geiten op de weg. De auto voor ons zal daar flink van geschrokken zijn! Als wij ze kunnen passeren loopt het grootste gedeelte van de kudde alweer bij het hek waar ze uit losgebroken zijn. Ik kan er nog net een, op de straat en met een mooie bel om, op de foto zetten.

De afslag naar Limnonari ligt bovenaan de berg, en is keurig geasfalteerd. Als we de baai naderen krijg ik opeens een deja-vu. Op dit strandje zijn we al die jaren geleden een paar keer met onze dochter geweest. Als we op het strand zijn weet ik het helemaal zeker.

Alleen kan er in 18/20 jaar heel veel veranderen. Toendertijd was er 1 kleine authentieke taverne, en misschien wat zonnebedjes, maar dat herinner ik me niet meer zo goed. Nu zijn er 2 taverna' s, waarvan 1 de oorspronkelijke is, met luxe houten ligbedden en parasols. En een moderne beachclub met louncheplekken en dito muziek. Maar de baai is nog even fraai. De natuur is, gelukkig, na al die jaren praktisch onveranderd mooi!

De hele dag door is het af en toe flink bewolkt. De temperatuur blijft ook een beetje steken, maar we zijn wel tevreden met het weer. Kunnen onze, toch wel wat rode, huidjes even een beetje tot rust komen. We zijn weer tot een uurtje of 6 blijven hangen

Rustig weer terug naar het hotel gereden. Wijntje op het balkon in de avondzon. Straks even douchen, en op enig moment op zoek naar een lekker maaltje. Ze eten hier altijd pas laat, en daar gaan we naadloos in mee.
Op naar weer zo'n dag morgen!