Geesten in een oude stad.

Verenigde Staten, Barstow Californie

Voor de verandering eens een slechte nacht gehad, wat niet aan de heerlijke bedden lag!! Maar wel weer lekker bijtijds opgestaan. Na het inpakken zijn we gaan ontbijten bij de naastgelegen McDonalds met de vrijkaartjes die we daarvoor van het motel gekregen hadden.
Is weer eens iets anders dan het kleffe broodje dat je normaal als ontbijt krijgt.
Had voor de weg naar Barstow niet echt veel geplande activiteiten staan. Alleen Calico Ghost Town, maar dat ligt er vlakbij. Dus deze keer eerst een lange ononderbroken rit naar Yermo, naast Barstow, waar de Ghost town ligt.

Eerst even onze kipsandwich op de loeihete parkeerplaats opgegeten en vervolgens naar het stadje. Was wel grappig om te zien hoe dat er ongeveer uit heeft gezien in 1860. Er staan nog een paar originele gebouwen, en de rest is nagebouwd. We hebben een ritje met de trein gedaan, en zijn door de mijngang gelopen. Het opvallende is dat je daar overal apart voor moet betalen, bovenop de entreeprijs dus. En nadat we nog wat rondgelopen hadden door het stadje hadden we het wel gezien. Het is wel grappig, maar niet heel bijzonder.

Daarom maar besloten om door te rijden naar Barstow, naar ons motel The Sunset Inn.
Daar aangekomen ziet het er wel leuk en fleurig uit, beetje mexicaanse hacienda. Verder niet al te veel luxe, maar dat kon ook niet voor de door mij betaalde prijs. Ingecheckt op een rokerskamer, nadat ze me eerst hadden ingedeeld op een niet roken kamer.
Daar aangekomen bleek er geen koelkast, magnetron of asbak aanwezig te zijn, terwijl ik deze zaken wel geboekt had.
Dus maar weer terug naar de receptie, en aangeven dat ik die drie zaken miste op onze kamer.
De jongeman beloofde ervoor te zorgen dat alles naar de kamer gebracht zou worden.
En inderdaad, ongeveer een kwartiertje later kwamen ze aangelopen met de koelkast en daarna de magnetron. Toch wel een snelle service, alleen de asbak heb ik nooit gezien.

’s Avonds lekker gegeten bij de Denny’s in de straat en een boodschapje gedaan bij de supermarkt.
Morgen de laatste rit van de rondreis weer richting Vegas.