Redwoods en Avenue of the Giants

Verenigde Staten, Redway CA

Weer wakker op een onchristelijke tijd op deze zondag. Kwart over 8 zitten we in de auto, en we hebben de zon er al weer bij!! Het belooft een mooie dag te worden.

We rijden een stuk door bossen met grote Redwoods en af en toe doorkijkjes naar de kust. Bij Klamath gaan we een stuk de berg op voor de River Overlook.

Je kijkt daar naar de overgang tussen de rivier en de zee, gescheiden door een natuurlijke dam. De mist, waar we boven zaten, kwam langzaam onze kant op. In de verte hoorden we zeehonden brullen, maar we konden ze niet ontdekken.

Vervolgens rijden we de Costal Trail gedeeltelijk in de zon en gedeeltelijk in de mist. Het is een onverharde route langs de kust. ( Dank je wel, 4wd! ) Met diverse uitkijkpunten, korte trails, maar ook mooi
" vermomde" radarstations uit WOll. Ze zien er uit als gewone boerenhuizen en schuren. Op de uitkijkpunten kunnen we de zeehonden horen. En met het blote oog kunnen we ze ook zien dartelen in de golven. Het is alleen te ver weg voor de foto's. Jammer!!

Vervolgens nemen we de Newton B. Drury Scenic Parkway, waar we tussen gigantische Redwoods ( dik en hoog ) doorrijden. Ook weer bijna niet vast te leggen op de foto😕. Of het nu het zusje of de moeder van de Sequoia is weet ik niet, maar deze bomen zijn minstens zo indrukwekkend.
Bij Prairie Creek nog naar de Big Tree gelopen. Zoals de ironische wegwijzers daar al aangaven was dit lang de grootste boom niet! De bordjes wezen naar verschillende kanten het bos in naar grotere bomen. 😂

Vlakbij Elk Meadow, waar op dit moment geen elk te zien is, de trail naar Trilius Fall gelopen. Een flinke wandeling bergop voor een kleine, niet bijzondere, waterval. Wel mooi door een Redwoods bos. Daarna is het lunch tijd, dus we zoeken een tafel in de zon. We eten onze boterhammetje, rusten uit, en ik droog ondertussen weer op😰.

Als we verder rijden komen we in een dal terecht met grazende koeien, omringd door hoge groene bergen. Het dal uit zitten we weer aan zee! En zo wisselt het landschap voortdurend.

In Eureka een Target ingedoken om eten voor vanavond aan te schaffen.
Daarna vervolgen we onze reis richting Redway, waar we vannacht in een cottage overnachten.

Maar eerst rijden we nog een stukje van de Avenue of the Giants in Humboldt's Redwoods State Park. Weer zo'n weg tussen giga bomen door. We rijden hem niet helemaal uit, maar gaan we de freeway weer op voor t laatste stukje naar Redway.

Rond half 6 komen we aan bij Dean Creek Resort. Bij het uitstappen uit de auto is het verrassend warm, al gauw 25 à 30 graden. Dat wordt zweten in de cottage vannacht!

Maar we kunnen nog wel heerlijk aan de picknicktafel bij ons huisje een hapje en een drankje in de zon doen. Straks een tonijnsalade maken en opeten, een rondje camping doen, en even naar de creek wandelen. We komen de avond wel door! En het blijkt dat de ventilator en de kleine airco prima werk verrichten👍.

👍gaat goed zo, begrijp,ik.

Jeannette 2017-09-12 20:51:23

Wauw! Prachtige natuur zeg! En vooral die natuurlijke dam, héél bijzonder om te zien! Geniet er van, dan genieten wij een beetje mee, haha.