Cultuur snuiven op onze laatste dag in Washington.

Verenigde Staten, Washington

Na de intensieve dag van gisteren vandaag op ons gemak opgestaan. We gaan vandaag de gratis musea bezoeken. Niet allemaal, want het zijn er teveel. We nemen eerst een heerlijk eenvoudig ontbijt bij een plaatselijk ontbijt cafe, om de hoek bij het hotel.
Dan lopen we rustig richting het National Museum of Natural History. Maar we zijn te vroeg. Om 10 voor 10, dus even 10 minuten wachten.

Het museum is bekend van de film Night at the Museum, en het is best groot, met heel veel om te bekijken. Voor ons zelf een selectie gemaakt. We zijn boven begonnen, om de schoolklassen enigszins te ontlopen. Na 2,5 uur, en al best wel veel te hebben gezien, vinden we het in dit gezegend. Op naar de volgende ontdekkingen.

We zijn aan de achterkant van het museum naar buiten gegaan. Aan de kant van het Smithsonian Castle. Eerst even iets gedronken en een klein lunchhapje genomen. Het Smithsonian even van binnen bekeken. Daar ook aan de achterkant eruit. Dan valt ons oog op het Spy- museum. Er naartoe gelopen. Maar dit is nu weer net geen gratis museum.šŸ˜£ Sterker nog, $20,00 voor een kaartje vind ik dik betaald.

Dan maar weer een tochtje met de metro. Ik heb nl. gisteren per ongeluk $10 op mijn kaart gezet. Kunnen we nog even opmaken. Op naar Union Station. Zo'n soort Central Station als in New York. Opgepimpt met winkeltjes en een foodcourt. Ook de buitenkant is imposant. Alleen, waar we de afgelopen dagen opvallend weinig zwervers gezien hebben, klitten ze hier schijnbaar allemaal bij elkaar.

We hebben even op het station rond gekeken. Het heeft overigens meer weg van een vliegveld, met gate-nummers, bagagebanden en mensen met grote koffers. Het is namelijk ook een station waar de Amtrak vertrekt.

Dan toch nog 1 keer met de metro. Toch nog even naar het National Museum of American History. Hier tot sluitingstijd, half 6, rondgestruind. Zo'n 2 uur van alles van de Amerikaanse cultuur meegekregen. Van de eetcultuur, autoverkeer, maar ook de Swedisch Chef uit Sesamstraat.

Dan zitten onze dagen in Washington er bijna op. Nog even een hapje eten opzoeken. Dan de koffer inpakken en eventjes slapen. Om vier uur vannacht worden we opgepikt om naar het vliegveld te gaan. We vliegen naar Las Vegas. Nog 6 nachten tegoed in Sin City

Als jullie in Las Vegas zijn, waag dan een gokje denkende aan Ram. Wellicht brengt dit heilige naam uit het HindoeĆÆsme geluk en winnen jullie de jackpot!!

Ram 2019-06-13 10:51:46

Om Ram aan te vullen, denk ook aan mij, haha. Mijn naam betekend hoop,wie weet wat deze twee samen voor goeds brengen, haha. Have funā™”

Asha 2019-06-15 17:44:13

Helaas Asha en Ram, We hebben met plezier gespeeld, maar niets gewonnen. Groet Hannie