Reisdag, back home!

Griekenland, Happy Days Hotel

Half 7 ging weer eens een wekker. We worden om half 8 voor het hotel opgehaald om weer richting het vliegveld te gaan. Maar je weet het nooit precies met griekse afspraken. Dus gezorgd dat we om kwart over 7 kant en klaar staan.
Het kleine busje, waar behalve wij maar 1 ander stel in blijkt te zitten, is om 5 voor half 8 bij het hotel. In een klein kwartiertje zijn we bij het vliegveld.

Onze incheck-rij is nog vrijwel leeg. Wij sluiten als derde aan in die rij. Maar de balie gaat voorlopig nog niet open. Terwijl de rij langzaam aangroeit, duurt het tot ongeveer half 9 voor de incheckbalie open gaat. Omdat we vooraan staan zijn we er ook weer snel weg.

Tijd voor ontbijt, wat we door het vroege vertrektijdstip in het hotel gemist hadden. Koffie met een baguette, lekker! Daarna door de security, wat ook als een speer ging. Door de security ruimte heen, kom je direct uit in de grote tax-free zone. Even nog wat geshopt, en toen richting gate.

Daar zit het aardig vol, omdat er voor ons schijnbaar nog een vlucht van Condor moet vertrekken. Het is anders. We gaan ongeveer gelijktijdig boarden met de Condor vlucht. We krijgen echter, als iedereen aan boord is, te horen dat we gelijk weer een vertraging hebben van 3 kwartier. Een voordeel is weer wel dat we niet vol zitten. Gevolg is dat Leon en ik uiteindelijk in 1 rij met drie stoelen voor ons met zijn tweeën zitten. Even wat meer ruimte. Altijd lekker!!
En om te voorkomen dat Leon weer zo'n pijn in zijn nek krijgt, doet ie lekker zijn vest aan. Als hij het nodig vindt doet ie ook zijn capuchon nog op. Alles om te voorkomen dat hij weer zo' n pijnlijke nek krijgt.

Uiteindelijk vertrekken we een uur later dan de oorspronkelijke vertrektijd. Dus komen we ook ongeveer 1 uur later terug in Nederland.

We hebben uiteraard genoten van Rhodos. Van het stralende weer elke dag, de zee, de vriendelijke mensen, en het heerlijke eten elke avond. Vooral bij Billy's Place, naast ons hotel. Maar ook van ons prima hotel, redelijk centraal gelegen. Met een goed, en uitgebreid ontbijtbuffet, een mooi, groot en schoon zwembad. Vriendelijk personeel, en een mooie lobby. En, ondanks dat wij een niet gerenoveerde kamer hadden, een prima kamer verder, die ook goed werd schoongehouden.

Kleine kanttekening wat ons betreft, dat Rhodos wel erg toeristisch geworden is. Natuurlijk weten we ook dat er in 34 jaar van alles veranderd, maar het was hier en daar wel erg commercieel uitgebuit. Het authentieke was vaak ver te zoeken. Af en toe hebben we het nog gevonden en gezien, maar je moest goed zoeken. Dat zorgde voor een iets mindere belevenis.

De vlucht is, na een vertraging van ruim drie kwartier verder probleemloos verlopen. Ook de reis naar huis ging redelijk gladjes. Om vier uur is de eerste wasmachine vol met de 1ste vakantiewas aan het draaien. Het zit er weer op. Tijd voor een nespresso.

Genoten Hannie en Leon van jullie reisverhalen. Lieve groetjes uit 🇨🇦

Marini 2023-06-30 17:30:53

Hallo Marini, fijn dat ik anderen mee kan nemen op onze reizen. En fijn dat je ervan genoten hebt. In september komt er weer een Amerikaanse reis. Die deel ik uiteraard ook weer. Groetjes Leon en Hannie.

lee-en-han-reizen 2023-07-01 17:02:39

Ha Hannie en Leon , weer thuis. Jullie hebben het vast fantastisch gehad zo te lezen. Nu weer terug in Nederland en het gewone leven gaat hier ook weer verder. Groetjes van ons 🥰

Ans 2023-07-02 18:26:59

Inderdaad weer thuis, na een lekkere vakantie. Weer even de gewone riedel. En alvast weer uitkijken naar de volgende vakantie!😉

lee-en-han-reizen 2023-07-03 19:23:48

Fijn dat, ondanks jouw kanttekening Hannie, Rhodos toch een mooie vakantie herinnering heeft achtergelaten. En een welkom thuis weer. Groetjes 😘

Jeannette 2023-07-04 10:40:19

Dank je wel Jeannette. We hebben ook zeker een mooie vakantie gehad.