De boot in.

Griekenland, Limni Keriou

Door het redelijk abrupte einde dat door de reisorganisaties is aangekondigd, onze to-do list bekeken. Daaruit bleek dat we al veel gezien en gedaan hadden. Er was echter 1 ding dat we zeker wilde doen, Maar pas volgende week. En dat gaat nu niet meer. Dus besloten om vandaag dat bootje te huren. Voor een tocht naar Marathonisi, oftewel Turtle Island, en de Keri Caves. Daar hebben we mooi weer bij. 😎 En verschrikkelijk veel zin in.

Om iets voor 10 uur gaan we het water op. Er staat jammer genoeg een stevig windje. Daardoor zijn de golven wat hoog. Dus even wennen aan de deining. Daarna hebben we een heerlijke tocht van 4 uurgemaakt. Beginnend bij Marathonisi / Turtle Island. Helemaal rondom gevaren, maar geen turtle / caretta caretta gespot. Wel een mooie rotspartij.
Vervolgens richting Keri Caves, langs zo mogelijk nog mooiere rotsen en bergen. Langs mooie baaitjes en 2 grote arches / natuurlijke bogen in de rotsen. Daarna de mysterieuze Keri Caves. We zijn niet gestopt om te zwemmen. Wel even rondgedobberd.
Daarna zijn we richting Laganas gevaren, het Sodom en Gomorra van Zakynthos. Een dorp vergelijkbaar of nog erger dan Chersonissos op Kreta. Het leek er opvallend rustig. Volgens de geruchten komt daar de ellende mbt. de Corona besmettingen op Zakynthos vandaan.
Vanaf daar zijn we richting Cameo Island gevaren. In de baai heel even, van een afstandje, toch nog het koppie van een zeeschildpad gezien. Schijnt een zeldzaamheid te zijn in deze tijd van het jaar. Langzaam langs de kust terug gevaren. Om half twee hebben we de boot ingeleverd. Een heerlijke en mooie ervaring rijker.

De rest van de dag gewoon op het strand bij ons dorp gehangen. Daar via de berichten stroom gehoord en gezien dat de Harmelense snackbar Vikas vannacht is afgebrand. Net nu we besloten hadden om ons vakantiegevoel, tijdens de quarantaine periode, vast te houden door elke avond eten te laten bezorgen! In die plannen was voor Vikas ook een rolletje weggelegd. Dan moeten we op zoek naar alternatieven.
Eerst maar eens hier nog een keer op zoek naar een lekkere maaltijd. En dan morgen nog 1 dag te gaan.