Geverfde woestijn en verbrande bomen.

Verenigde Staten, Holbrook Arizona

Wat traag op gang vanmorgen. Ik ging buiten een sigaret roken. Met je kamerpas moest je dan weer het gebouw in kunnen. Gisteravond werkte dat prima, maar nu even niet. Stond ik daar, buiten gesloten. Wist ook niet precies op welk raam ik moest kloppen om Leon te vragen mij binnen te laten!
Toen maar naar de receptie gelopen. Daar hebben ze de sleutel weer geactiveerd. Toen ik binnen kwam, zei Leon wel dat ie vond dat ik lang weg bleef ?.
Nu half negen, zijn we onderweg, na een redelijk goed ontbijt.

De omgeving onderweg is schitterend. Mooie canyonachtige bergen met afgeplatte bovenkant in schitterende kleuren, rood, bruin en beige.
Bij een tankstop in Divide even een foto moment omdat de bergen daar omheen heel mooi waren. Datzelfde hebben we gedaan bij de overgang van de staatsgrens naar Arizona.
Het weer werkt nog niet echt mee. De temperatuur komt voorlopig nog niet boven de 22 graden uit.

Rond half 12 waren we bij het Petrified Forest / Painted Desert National Park. Daar gaan we vandaag rondrijden en -lopen. Inmiddels is de temperatuur wel opgelopen naar 30+.

De entree voor het park valt mee, maar $10 per voertuig. Wij komen naar binnen bij de kant van Painted Desert. Mooi park met voldoende plekken om foto's te maken en een stuk te lopen.

Bij een mooi uitkijkpost bij Blue Mesa lekker onze broodjes gegeten. En een stukje van de trail gelopen.
Daarna gaat t park langzaam over in het Petrified Forest. Dit gedeelte van het park vinden we echt minder interessant en minder mooi! Ook de omringende natuur vinden we minder spectaculair. We hebben al twee keer eerder een dergelijk park bezocht. Overal wordt erop gewezen geen stukken van de versteende bomen mee te nemen en er ook niet op of aan te zitten.

Om vier uur rijden we het park uit op weg naar Holbrook waar we overnachten. De rit ernaartoe is een hele lange weg, zonder bebouwing en/of tekenen van leven. Als je Holbrook binnen komt rijden wordt je doodgegooid met souvenir winkels waar overal volop versteende bomen en stukken daarvan liggen of staan.
Dus dat neurotische gedoe over bescherming van de exemplaren in het park snappen we dan niet helemaal.

Ons motel is mooi groot en schoon.
Toch nog even een wasje gedraaid. En de rest van de middag rustig aan gedaan.
's Avonds gegeten bij de nabijgelegen Denny's. En de was daarna opgevouwen.
Morgen nog 1 rondreis dag en daarna Las Vegas.

Een gedeelte van het Petrified Forest is meegenomen naar Bryce Canyon. Of anders de volgende vakantie vieren in Lesbos.

Wendy Plukaard 2015-09-10 12:01:55

Op Lesbos en In Bryce hadden we ze inderdaad al eerder gezien.