Een tijd van gaan.

Verenigde Staten, Las Vegas

Heerlijk geslapen allebei. Hebben we eindelijk ons ritme te pakken, gaan we naar huis waar we weer opnieuw kunnen beginnen!!

We willen vandaag ruim de tijd nemen om uiteindelijk om 4 uur vanmiddag weer te vertrekken met de KLM richting Amsterdam. Daar arriveren we, als alles goed gaat morgenochtend 11 uur/ half 12. We missen ergens 9 uur tijdens deze reis.

Gezien de diverse rijen bij aankomst en inchecken in dit hotel, willen we daarvan geen stress hebben. We lopen liever op het vliegveld, dat inmiddels het Harry Reid Int. Airport heet, onze tijd tot vertrek te verdoen. Beter dan te moeten rennen en vliegen, en te stressen om op tijd te boarden. Anders zit je in het hotel, of waar dan ook, te wachten op de tijd tot vertrek naar het vliegveld.

De rij bij het uitchecken om half 11 in het hotel was er wel. Maar de verwerkingstijd was snel. Tanken op weg naar het vliegveld ging ook voorspoedig. Om half 12 waren we bij het inleverpunt van de auto. Alles was in orde, zelfs de ontbrekende tankdop was geen enkel probleem.

In de hal met verhuurders wil Leon nog wel een klacht indienen. Bij aankomst is zonder overleg een bepaalde verzekering a raison van $150 toegevoegd en betaald aan de autohuur. Dat hadden we pas later door. We boeken al jaren via AutoEurope, waar alle benodigde verzekeringen / dekkingen al bij zitten. Onze ervaring is ook al jaren dat de auto verhuurders proberen een (betaalde) upgrade er door te duwen. Of alsnog allerlei verzekeringen noodzakelijk achten. Maar dit gebeurde altijd openlijk.

Het was een typisch geval" Van het kastje naar de muur".
In de parkeergarage werd naar het kantoortje aldaar verwezen. Bij het kantoortje werd naar de balie boven verwezen. Bij de Thriffty balie werd naar de Dollar balie verwezen, en dan met name naar de manager. De manager was, in eerste instantie, niet aanwezig. In tweede instantie kwam hij, na een telefoontje, ineens wel tevoorschijn. Maar ook hij kon niets doen, we moesten customersservice bellen. Aangezien we zelf deze vakantie niet kunnen bellen werd gezegd dat dan met de gratis telefoon op het vliegveld kon. En die gaf, na het draaien van het nummer, een in gesprek toon. Dus wordt er dan thuis maar een mailtje aan gewaagd.😕

We hebben uiteindelijk 3 uur te overbruggen. Even gebruncht bij Chilis, een klein gokje gewaagd op de aanwezige machines. Sanitaire stops gehad en blog bijgewerkt. Voordat we het weten is het boarding time. Om 4 uur zitten we in een redelijk afgeladen vliegtuig. Maar ik denk niet dat we op tijd vertrekken. We gaan het zien.

We vertrekken iets later, maar hebben een prima vlucht, en landen iets eerder dan de geplande tijd. Omdat er nog een ander vliegtuig bij de gate staat.

Ook in de aankomsthal verliep alles redelijk vlekkeloos. De bagage was op tijd op de bagageband. Onze chauffeur stond ook al op ons te wachten. Uiteindelijk waren we om kwart voor twee weer thuis. Toevallig was onze zoon daar wat aan het klussen. Maakt het wakker blijven weer iets makkelijker.
Het nagenieten en opruimen kan weer beginnen.