Amsterdam, Dallas, New Orleans

Nederland, Amsterdam

Je hebt er maandenlang naar uitgekeken. ..... Dit is de beginzin van een Nederlandstalige hit. Raden mag!! Maar in ons geval ook erg toepasselijk. We beginnen vandaag eindelijk aan de Roadtrip waar we al maanden mee bezig zijn.
Het was geen straf om, nadat de wekker ging om 6 uur, het bed uit te moeten. Na een nacht die, voor mij in ieder geval, onrustig was.
Onze lift naar Schiphol komt om kwart voor 7. Om half 8, netjes 3 uur van tevoren, zijn we op Schiphol. De rij bij American Airlines is echter flink. Dus dat betekent, achteraan sluiten en rustig wachten. Kan ons het schelen, we hebben vakantie, dus alle tijd van de wereld 😆. De eerste check hebben we om 8 uur gehad. Daarna weer wachten op het afgeven van de koffers. Geduld is.......
Om vijf over 9 hebben we alle controles gehad, en kunnen naar de gate.

Het is een bus gate, zoals ze dat hier zo mooi noemen. Dat betekent gewoon dat we met de bus naar het vliegtuig gebracht worden!
Maar om daar te komen is nog niet zo eenvoudig! Een rij en drukte voor gate 13 waar je u tegen zegt. Ben benieuwd of we op tijd vertrekken!
Wij zitten uiteindelijk om 5 voor half 11 in het vliegtuig. Dus op tijd vertrekken gaat al niet meer lukken. Want er moeten nog wat bussen komen.

Leon en ik zitten allebei aan een gangpad. Wel naast elkaar. Allebei de stoelen naast ons zijn nog vrij. Hopelijk blijft dat zo. Makkelijk voor je spullen😉.
Als iedereen in het toestel is, hebben we allebei niemand naast ons. Dus kunnen we wat rianter zitten!

Om 11 uur taxiën we naar de startbaan, en om tien over 11 stijgen we op. Dus ruim drie kwartier later dan oorspronkelijk de bedoeling was. In Dallas hebben we voldoende speling, dus geen enkel stress. En hè, het is vakantie!

Na een heel relaxte vlucht, waarbij we regelmatig worden voorzien van een natje en een droogje, landen we rond 1 uur plaatselijke tijd in Dallas. We vliegen
pas weer rond 17.00 uur. Dus tijd genoeg!

Het is natuurlijk de goden verzoeken door te zeggen dat je tijd zat hebt.
Bij de douane stond een flinke rij, waar we rond half 2 in aansloten. Kwart over twee waren we klaar, en konden we redelijk snel de koffers oppikken en weer inleveren voor de aansluitende vlucht naar New Orleans. Daarna weer in een rij voor de volgende security check, met snuffelhond en alles.

Achteraf viel het mee, en konden we om kwart voor 3 onze reis naar de gate voor de volgende vlucht vervolgen.
Daar even de schoenen uitgedaan, even luchten na ruim 12 uur! Een boekje en het AD gelezen, wat gedronken en relaxt gewacht tot we konden boarden voor het laatste stukkie!
Al met al is het een rustige, relaxte reisdag tot nu toe. En keurig om kwart over 6 landen we in New Orleans.

Zo meteen even voor ons vervoer naar ons hotel bellen, dat ik in Nederland al geregeld had. Ik moest echter wel weer een voucher hebben, dus deze gehaald bij de balie. Gelijk de voucher geregeld voor woensdagmorgen, als we weer naar het vliegveld moeten om de auto op te pikken.
We hebben hier Nederlands weer. Lekker klef met kans op onweer😐.

We worden keurig bij het hotel afgezet, en daar gaat het inchecken ook soepeltjes. Om half 8 zijn we op ons thuis voor de komende 3 nachten.
De verleiding is groot om direct het heerlijke bed in te duiken na deze lange reisdag. Het beste medicijn tegen jetlag is echter gelijk mee te gaan in de flow. Dus we gaan New Orleans nog even onveilig maken. Morgen verder op verkenning.

Safe flight!

Ciska 2018-06-02 10:25:42

Lekker hoor, moeders kijkt mee...geniet ervan !

Lex 2018-06-03 11:43:25

Het avontuur is wederom begonnen, we gaan het volgen en meegenieten. Groetjes.

Jeannette 2018-06-04 10:56:47

Mooi geschreven en leuk om te lezen!

Ronald 2018-06-04 13:11:46

Bedankt allemaal voor jullie reacties.