Cowboy trail richting de grens.

Canada, Pincher Creek AB

Vandaag gaat de reis van Banff naar Pincher Creek, en heb ik niets bijzonders ingepland. Wel rijden we de scenic route 22, de zogenaamde Cowboy Trail. Maar eerst gaan we in Banff nog even een lekkere bak koffie halen bij Evelyn's en onze vrienden gedag zeggen.
De afspraak is dat we daar rond half 9 zijn. Dus eerst ons ontbijt genuttigd, en de spullen in de auto gezet. Vervolgens Lothar ( contant! ) betaald en afscheid van hem genomen.
Bij Evelyn's liep onze vriendin al rond te spurten vanaf half 6, want ze bakt daar zelf al het gebak, maken zelf de salades en de soep. Ze nam nog wel de tijd om met ons aan een tafeltje een goede kop koffie te drinken, en ondertussen trots de zaak te laten zien. Haar man kwam ook nog even langs om gedag te zeggen voordat hij naar Calgary vertrok om inkopen te gaan doen.

Wij zijn vervolgens rond 9 uur ook vertrokken, ook om onze vriendin niet langer van haar werk te houden. Op naar Pincher Creek, waarbij we het eerste stuk nog tussen de machtige Rocky Mountains doorrijden. Maar heel geleidelijk veranderd de omgeving in glooiende heuvels met de bergen op de achtergrond. Af n toe stappen we uit om van de omgeving te genieten. En onderweg komen we door een klein dorpje waar een soort braderie is. Het stelt verder niet zo veel voor, maar wij hebben even lekker de benen gestrekt onder een stralend zonnetje.

Daarna vervolgen we onze route over de mooie rustige weg, en maken een lunchstop aan een vismeer. Lekker zo'n "ik hoef niets vandaag" dagje tussendoor. Manlief is echter niet helemaal fit, dus we besluiten in een rechte lijn door te rijden naar Pincher Creek. Het dorpje stelt echt helemaal niets voor, en onze overnachtingsplek, het Foothills Motel, ligt een beetje in the middle of nowhere. Manlief besluit om even te gaan liggen, en ik lees me vast in voor de dag van morgen. Ik heb bij de receptie van het motel een gids en een kaart meegenomen van het Waterton Lakes Park, onze bestemming voor morgen.

Rond 4 uur wordt manlief, enigszins opgefrist, weer wakker. We besluiten om op ons gemak even lekker door de plaatselijke Walmart te struinen, om leeftocht voor de komende dagen in te slaan. Vinden we altijd een belevenis.
Daarna op zoek naar een plek om iets te eten, maar helaas. In het "centrum" zien de restaurants er gesloten uit, of zijn ook echt gesloten. Het restaurant dat wel open is, is weer redelijk duur.
Toch maar terug naar de Walmart, want daar op het parkeerterrein hebben we steakhouse / pizzeria Luigi's gezien.
Daar vervolgens een eenvoudige maar lekkere en betaalbare maaltijd genuttigd.Vervolgens terug naar ons motel voor een goede nacht slapen. Morgen op naar Waterton Lakes Park.