Nog een dagje Yellowstone en Grand Teton doorkruist.

Verenigde Staten, Idaho Falls ID

Na een voor mij onrustige nacht op een overigens heerlijk bed, om kwart voor 7 weer opgestaan.
Een eenvoudig ontbijt gemaakt, met eigen broodjes, en deze heerlijk buiten, met een mooi uitzicht op het meer, op ons gemak opgegeten. Om kwart over acht waren we weer onderweg naar Yellowstone.
En het was nu ook inderdaad maar een half uur rijden naar de ingang, en het was opnieuw aardig druk het park in. Bleken het achteraf weer diezelfde kudde bizons te zijn die de boel vertraagden. Was wel weer een magnifiek gezicht, die grote kudde!

Na dit kleine oponthoud zijn we op weg gegaan naar de Lower Geyser Basin, met mooie hotsprings en een mudpots, en hier en daar een actieve ( kleine ) geiser. Het is een mooi plateau met een mooi aangelegd wandelpad ( steiger ) langs de highlights. Wel even wat tijd doorgebracht, maar vervolgens op weg gegaan naar de Midway Geyser Basin met daar de Grand Prismatic Spring.

Weer zo'n magische plek, met als hoogtepunt de Prismatic Spring en de wonderlijke kleurenpracht eromheen. Ook hier weer even lekker op het gemak rondgestruind. Daarna de volgende stop, Biscuit Basin, met een hele mooie blauwe bron, en enkele kleine actieve geisers.
Intussen hadden we het wel een beetje gehad met al die hotsprings en geisers, maar de topattractie moesten we nog zien, The Old Faithfull. Dus de auto weer in naar Upper Geyser Basin, een redelijk commercieel gebeuren, opgezet rond The Old Faithfull. Na even rondgereden te hebben een parkeerplek gevonden, en daarna een plek gezocht op de "tribune" voor het spektakel voor de uitbarsting.

Het duurde echter ruim 45 minuten voor de uitbarsting, maar we zaten heerlijk in de zon, en hebben maar genoten van de rustpauze. En na wat kleine plaagstootjes na drie kwartier, barstte de geiser dan toch in volle glorie uit. Een mooi gezicht, zo'n hoge natuurlijke fontein, maar om eerlijk te zijn heb ik meer genoten van de Prismatic Spring.

Inmiddels was het alweer 1 uur, en we besloten te gaan rijden richting Idaho Falls, onze overnachtingsplek voor vannacht. We hebben een lunchbreak gehouden bij Lewis Lake, en zijn daarna via Grand Teton National Park gereden. Daar niet veel stops gemaakt, maar gewoon af en toe een parkeerplaats / overlook op gereden, en verder genoten van de omgeving. Een elk in een meer gespot, en de scenic route met een flinke bergpas (10%) gereden. Al met al waren we toch pas rond 19.00 uur bij Hotel West in Idaho Falls.

Daar eerst maar eens een wasje in de machine gedaan, zodat we voor het vervolg van onze reis schoon ondergoed en kleren hebben.
Even snel, terwijl de was in de droger zat, bij de Burger King een hapje gegeten. Daarna het wasje opgevouwen,en de reis naar Slat Lake City van morgen voorbereid. Vervolgens lekker slapen.