Fietsend door Miami

Verenigde Staten, Miami Beach

Vandaag gaan we een dagje fietsen door Miami. Lekker cruisen langs Ocean Drive en Downtown Miami. No stress in paradise! Alhoewel dat paradijs gisteravond na het eten al barstjes begon te vertonen. We moesten $ 82 afrekenen voor een soort broodpizza en 3 taco's, beide van matige kwaliteit. Tel daarbij een glas water en een glas cola en tel uit je winst. Maar hè, wel langs Ocean Drive Miami. Dus accepteren maar, of je eettentje wat meer uit de drukte zoeken.

Om half 9 zitten wel op onze Citibike. Die huur je met je creditcard bij heel veel punten binnen de stad. Je betaald voor de tijd dat je hem gebruikt. Als je klaar bent zet je hem weer in een station.

Onze eerste stop is bij South Pointe park. Aan de meest zuidelijke punt van Miami Beach. Daarna op weg naar het Holocaust Memorial. Met een koffiestop bij Starbucks. En een koek als extra ontbijt, na het pakje Sultanas van vanmorgen.

Eerst de fietsen weer teruggezet, en lopend richting het Holocaust Memorial gegaan. Een heel indrukwekkende plek, met erg indrukwekkende beelden en wanden vol met namen van omgekomen Joodse mensen. Aangelegd ter herinnering aan de holocaust van de 2de WO, en met marmeren platen met foto's en uitleg. Geen spijt van dat we er naartoe gefietst zijn.

Om half 11 gaan we richting Wynwood Walls in Miami zelf. Het wordt een redelijk " barre" tocht, omdat we de route over de verkeerde bruggen gekozen hebben. Kwestie van een verkeerde afslag.😑 Daardoor rijden we pal langs de doorgaande weg waar het verkeer soms als gekken langs je komt scheuren.
Dat bij een temperatuurtje van 30° c en bergop. Zo'n brug hebben we nog een keer op de route, maar deze is zo mogelijk nog steiler. Daar vanaf is wel de (vlakke) brug te zien die we hadden moeten hebben.

Uiteindelijk komen we in het goede stadsdeel terecht. Ik ben redelijk op mijn endje, en wel toe aan onze lunch. Deze hebben we namelijk onderweg bij de supermarkt gekocht. In een gloednieuw winkelcentrum The Wynwood Arcade, gaan we op een trap onze salades en verse ananas opeten. En weer een beetje opdrogen.

Na de lunch de wijk Wynwood in op zoek naar mooie muurschilderingen en Wynwood Walls. Het park waar de schilderingen begonnen zijn en nu op 1 plek verzameld zijn.
Ook nog in het park naar de expositie van Kobra geweest. Daar gelijk even genoten van de airco om weer een beetje op temperatuur te komen voor we de terugtocht aanvaarden.

De terugtocht ging gelukkig redelijk voorspoedig. We zijn om 3 uur weer op de fiets gestapt. De goede route gaat over een weg die diverse eilandjes tussen Miami en Miami Beach verbindt. Daar wonen de rich and famous en de iets mindere goden. Er staan kasten van huizen, met, uiteraard, allemaal een eigen aanlegsteiger. En daarbij hoort dan natuurlijk een bootje of 2 / 3.😃

Helemaal oververhit, zeiknat van het zweten en moe maar voldaan zijn we rond kwart over 4 bij het station voor de Citibike, vlakbij ons hotel. We sjokken redelijk afgedraaid naar onze heerlijk koele hotelkamer. Even acclamatiseren. Een lekker koud drankje nuttigen. En bedenken of we nog wat gaan ondernemen, of het hierbij laten voor vandaag. Want die minimaal 40 km die we vandaag weggetrapt hebben, hakken er, in combinatie met de warmte, toch wel in.
Uiteindelijk besloten ff lekker niets meer te doen. Nog wat te drinken gehaald en ff chillen op de koele kamer, letterlijk en figuurlijk.
Morgenochtend staat een tour naar de Everglades gepland. Dus weer excitement genoeg.

Prachtige kunst! Wauw!

Haas 2019-05-31 11:35:06

Zeker Asha, dat was genieten van die “street-art”.