Naar het Flamingo

Verenigde Staten, Las Vegas Nevada

Te vroeg wakker omdat de telefoon / wekker nog op een andere tijdzone staat! Dus zijn we om half 7 opgestaan. Daar komen we echter pas achter als we om 7 uur allebei gewassen en aangekleed zijn. Dan maar op ons gemak van een broodje en een sapje als ontbijt op de veranda van de Lodge genoten .

Daarna even alle losse spullen uit de kofferbak geordend en dingen die we in Las Vegas niet meer nodig hebben, weggegooid of achtergelaten in de Lodge. Bijna de laptop vergeten! Toen we op het punt stonden weg te gaan en ik nog een laatste controle - rondje liep zag ik hem naast mijn bed staan waar hij was neergezet om op te laden!

Om 8 uur zitten we dan toch in de auto. We rijden door de vallei van Pahranagat, waar ook onze lodge stond. We komen ook langs de twee meren die in de vallei liggen.

We zijn onderweg naar de Valley of Fire vlakbij Las Vegas. Daar zijn we al eerder langs geweest in 2010 met onze kinderen, maar niet bewust langs de highlights gegaan. Nu maar even meepakken!

Om 10 uur zijn we bij de ingang van het park. Inmiddels is het al boven de 30 graden. We beginnen de scenic route te rijden vanaf de westelijke ingang. Stoppen ook bij enkele punten, maar wandelen is practisch geen optie! Dit ivm. de combinatie warmte en de wandelpaden. Deze paden bestaan namelijk hoofdzakelijk uit los zand, dus is het een beetje als lopen tegen een duin op tijdens een tropische zomerdag. Effe niet dus.

Twaalf uur rijden we aan de oostkant het park uit. We willen bij Lake Mead onze laatste broodjes opeten. Dus op zoek naar een plekkie in het Lake Mead National Park. Dat hopen we te vinden bij Echo Beach. Helaas, pindakaas, maar dat hadden we kunnen weten!

In Amerika kan je bijna nergens zo aan een meer of rivier komen om te recreëren. We zijn zelfs niet in de buurt bij het water geweest! De enige mogelijkheid was een onverhard pad naar de boothelling, maar daar hebben we ons niet aan gewaagd. We kwamen ook nergens zo dichtbij dat we een foto konden maken.

Ook de picknickplaats was nog een dingetje. Er stonden er twee met enigszins uitzicht op het meer. Naast de ene lag een flinke hoop paardenpoep, inclusief vliegen, want er lopen paarden los in het park. De andere tafel was bedekt met vogelpoep, dus ook geen optie. Vervolgens maar een ( leeg ) campingterrein opgereden. Daar staan namelijk bij elke kampeerplaats picknicktafels. Eentje opgezocht met wat schaduw, want het loopt inmiddels tegen de 40 graden aan. Vervolgens de koelbox leeg gegeten. De boter was inmiddels olie, de tomaatjes gekookt, en de kaas was smeerkaas. Maar de koelbox is leeg!

Inmiddels is het half twee, en rijden we richting Las Vegas. Het wordt tijd voor airco en eventueel een zwembad!!

Ineens herkende ik ook een plek waar we in 2010 met onze kinderen gestopt waren. Het was een rest area met rode rotsen. Dus het was inderdaad niet de Valley of Fire waar we met ze geweest zijn. Alleen Lake Mead National Park.

Iets over drieën zijn we in het Flamingo, nadat we de hele parkeergarage doorkruist hebben voor een vrije plek. Daarna even bij de zwembaden gekeken. Ook daar is het aardig druk. Misschien als we straks zijn ingecheckt is het wat minder druk.

Bij de incheckbalie staat een aardige rij. Aangezien het inchecken pas om 4 uur gratis is, eerst maar even achter een machine. Dit in de hoop op een gratis drankje, maar dat gaat niet lukken.

Eerst geprobeerd zelf in te checken, maar mijn Nederlandse rijbewijs wordt niet geaccepteerd. 😩
Dan toch maar in de ( lange ) rij. Kan ik ondertussen mijn verslag mooi bijwerken!

Gewoon weer een uur in de rij gestaan, terwijl Leon zijn saldo even heeft bijgewerkt achter de machines, en een lekker biertje gescoord heeft. Daarna als een speer de koffers uit de auto en op naar de 23e verdieping. Schitterend uitzicht op de Strip en een mooie ruime kamer. Het zwembad sluit om 6 uur, dus dat is vandaag geen optie meer. Maar het komt allemaal wel goed de komende dagen.

Mamaaaaaaa! Wat ligt er op jouw bed een enorme leuke tas?!!!!!

Haas 2016-06-10 22:44:34

Ja leuk he, maar deze is van mama. Moest een nieuwe kopen want mijn reistas begaf het. Vond ik niet erg natuurlijk!