Wit zand en pootje baden in bronwater.

Verenigde Staten, Fort Davis Texas

Opstaan en een heel bewolkte wereld te zien. Dat is weer even anders opstaan dan de afgelopen dagen. We moeten vandaag echter toch een grotere afstand overbruggen dan normaal. Als het dan iets minder mooi weer is dan normaal, is geen ramp.

Al rijdend tussen de Texaanse olievelden en -industrie moet er toch getankt worden. De benzineprijs is de hoogste tot nu toe deze vakantie!

Eerste stop vandaag is Monahans Sandhills State Park. Een soort zandverstuiving / zandduinen. Volgens de beschrijving met wit zand. Met White Sands NP van een paar jaar geleden in gedachten, verwachtte ik weer verblindend wit zand. Maar dit zand was, denk ik, verkeerd gewassen. Het was niet wit, maar een beetje gelig. Toch even een duin beklommen, dankbaar dat het, door de wind en de wolken, niet zo drukkend warm is.

De volgende stop is Balmorhea State Park. Ongeveer 2 uur via de toeristische route. Vlak voor Balmorhea eten we in Saragosa een fast food lunch. We hebben voor het eerst deze reis bergen aan de horizon. En de buitentemperatuur is, ondanks de bewolking, gewoon 39°.

In Balmorhea State Park ligt het grootste zwembad dat gevoed wordt met water uit een natuurlijke bron. Het water heeft een constante temperatuur van rond de 16°. Daar had ik in ieder geval willen pootje baden. Met de nadruk op had.

Het zwembad is namelijk gesloten voor onderhoud. En dat het nu zaterdag is, en er dus helemaal niemand aan het werk is, maakt niets uit. We mogen niet bij het zwembad komen. Alleen vanachter het hek aan de weg kunnen we wat foto's maken. Verder is er in dit State Park niet veel bijzonders te ontdekken, helaas.

Dan maar wat vroeger richting Fort Davis, onze overnachtingsplaats. Er moet ook weer gewassen worden. Dus dan maar de tijd nuttig besteden.

De rit naar Fort Davis is genieten. Mooie weg door de bergen. Het blijft bewolkt en warm. Ons motel is een leuk "old school" dingetje. Wel mooi opgeknapt. Er zit ook een klein RV -park bij. De was zit inmiddels in de machine, en ik kan mooi even het verslag bijwerken.
Kunnen we weer fris en fruitig de komende week door, met onze fris gewassen kleren.

Tijdens het wachten tot de was klaar is breekt er een kleine wolkbreuk los. Het spoelt even flink. Daarna klaart het weer op. De temperatuur is nog steeds flink klam en warm. Evenals mijn was als de droger klaar is. Die moet dus nog even langer. Nogmaals de droger aangezet.

Wij gaan een even kijken of in het kneuterige dorp wat te eten te krijgen is.
Het wordt een magnetron maaltijd met een mango als toetje. Gehaald bij de plaatselijke, goed gesorteerde supermarkt. Nog even verder gereden, maar het dorp stelt echt niet veel voor.

Dan maar terug naar het motel. De was uit de droger halen, aan de borrel, en kijken of onze maaltijd te eten is.
Hopen op een meer succesvolle dag, qua activiteiten dan, morgen.