Koud maar weer mooi!

Verenigde Staten, Mammoth Lakes Californie

Lekker vroeg opgestaan, want we hebben een lange leuke dag voor de boeg. Eerst nog genoten van een on - amerikaans uitgebreid ontbijt, met pancakes, brood, cereals, fruit enz.
Om kwart over 8 waren we op weg naar Yosemite.
Het weer was al heerlijk, met 35 C om half negen ’s ochtends, en de scenic route 120 was schitterend. Om iets voor 10 uur waren we bij de ingang van Yosemite. Daar besloten we eerst naar de Village te rijden en daar eventueel op de shuttlebus te stappen voor wat highlights.

Al met al duurde dat ritje, met alle scenic stops tussendoor, toch nog 2 uur. Dat kwam ook omdat we de trail bij Bridal Fall gelopen hadden. Het was dus inmiddels 12 uur, en we wisten dat de rit naar Mammoth Lakes via deTioga pas ook minimaal 2 uur zou gaan duren.
Dus geen shuttlebus deze keer. We zijn met de auto naar de Lodge gereden. Daar hebben we eerst geluncht, en zijn daarna de Lower Yosemite Falls trail gaan lopen. Heerlijke makkelijke wandeling in een mooie omgeving. Alleen een beetje druk, maar dat vond ik het overal in Yosemite. Maar wat wil je ook met meer dan 3 miljoen bezoekers per jaar!!

Daarna zijn we op weg gegaan naar de Tioga pas. Onderweg is er weer zoveel moois te zien, zoals de Half Dome, mooie meertje en verschillende Meadows. Dus er wordt weer regelmatig gestopt. En je merkt dat je aardig stijgt ( tot ong. 3000 mtr) want het wordt wel weer wat kouder, ondanks het zonnetje dat schijnt.
Uiteindelijk arriveren we om half 6 bij Motel6 in Mammoth Lakes waar we twee nachten blijven omdat in de omgeving ook nog zoveel moois te zien is. Ik had in mijn schema ingepland dat ik daar ons vakantie wasje zou doen. Omdat we moeten wachten tot deze klaar is, zijn we lekker in het zonnetje en uit de koude wind bij het zwembad gaan zitten. Het nuttige met het aangename verenigd.

Om 7uur was de was gedaan, en zijn we gaan lopen richting de supermarkt. Ondertussen werd het alweer flink kouder. Mammoth Lakes ligt namelijk op 2300 mtr en dat merk je vooral ’s avonds. Na wat boodschappen bij de supermarkt hebben we voor het eerst deze vakantie bij een McDonalds gegeten, manlief wilde namelijk eindelijk eens een hamburger, ikzelf ben geen liefhebber!

Daarna lopend terug naar ons hotel, maar het leek wel winter. Wat hadden we het koud. Het leek opeens zo raar niet meer dat je in het dorp nog overal ski – en snowboard verhuur had.
Op onze kamer was het gelukkig wel behaaglijk, en daar op ons gemak de plannen gemaakt voor morgen, in de omgeving van Mammoth Lakes. Onder andere een gratis shuttlebus vanuit het dorp naar de verschillende bezienswaardigheden. Maar daarover morgen meer. Eerst lekker slapen.