Weer in de USA.

Verenigde Staten, Benton Harbor Michigan

Wel bijtijds opgestaan, maar er zat bij ons allebei geen gang in vanmorgen. Wel nog de tijd genomen om te ontbijten bij het hotel, en pas rond 9 uur stapten we de auto in. Het weer is een beetje raar. Het is zwaar bewolkt, maar benauwd en warm.
Via de tunnel, onder de Detroit River door naar de grens in Detroit gereden.
Daar weer de nodige vragen gekregen, en de douanebeambte kon het kenteken van de auto niet thuisbrengen. Vroeg om alle papieren van de auto. Dus het duurde iets langer. Maar uiteindelijk mochten we het land weer in.

De reis gaat eerst richting Zeeland en Holland. Via de snelweg ditmaal, dus zal de reis iets sneller zijn. Als we nog in Detroit zijn begint t flink te regenen. Maar gaandeweg wordt t weer droog, maar t blijft bewolkt.

We rijden door een gebied met meren, bossen en landbouwgrond.

In de buurt van Lansing gestopt voor n sigaret en koffie. Maar die Amerikanen hebben echt geen lekkere koffie.
Het is echt water met een smaakje! Vandaar dat Starbucks enz. zo populair zijn waarschijnlijk.

Rond half 1 waren we in Holland. We zijn eerst gestopt bij het Windmill Park. Een soort openluchtmuseum met huizen, boerderijen, tuinen zoals in Nederland met hekjes erom, bloemen en grasveld. En als hoogtepunt een molen. Dit was allemaal te bekijken buiten t hek, maar je kon ook naar binnen voor 8 dollar. Dit hebben we niet gedaan!
Daarna naar Downtown Holland. Allemaal oude huizen uit de tijd dat de Nederlanders het stadje gesticht hebben. Een goed onderhouden centrum. Daar ook op een terrasje de lunch gebruikt.
Het was opvallend hoeveel pubers er rondliepen met hun ouders. Bleek het de start van het Hope College te zijn in Holland. Bij het ( oude ) college gebouw was t een drukte van belang. Evenals in de straten eromheen. Pubers die hun hele hebben en houden studentenhuizen inslepen. Een fenomeen dat bij ons, zo massaal, niet bekend is.

Rond half 4 stappen we de auto in voor de toeristische route naar Benton Harbor.
Langs bossen en water met inmiddels een schuchter zonnetje.
We wilden echter ook wel even naar het water, maar zoals zo vaak in Amerika is zelfs het strand "private property". Na enkele pogingen eindelijk een openbaar stukje gevonden. Dit was een klein stukje strand, afgezet met hekken en touwen en bordjes, waar je niet mocht komen. Heel apart, maar toch even van het waterige maar warme zonnetje genoten.
Voor de intimi, het is Deens weer!! Dus t zonnetje schijnt inmiddels volop. Onderweg nog even ons avondeten en een fles wijn gekocht. En om half 7 waren we bij ons motel in Benton Harbor. Waar we vanavond ff helemaal niets meer gaan doen. Alleen lekker chillen op de hotelkamer.

Deens weer of niet, geniet ervan! Noodweer vannacht hier, stort regen, onweer en een en al ellende en wind!